افزايش ميزان سرب آب آشاميدني درفصل تابستان



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,آب

محققان با اندازه ‌‌گيري ميزان سرب موجود در آب لوله ‌‌كشي در طول چند ماه، متوجه شدند در تابستان ميزان سرب محلول در آب تا سه برابر و ميزان سرب غير محلول در آب تا شش برابر افزايش مي ‌‌يابد.

 به گزارش ايرنا از ساينس، اطلاعات مورد استفاده در اين تحقيقات از طريق اندازه ‌‌گيري آلودگي در آب لوله ‌‌كشي واشنگتن و پرويدنس در شرايط مختلف گردآوري شد. در اين تحقيقات مشخص شد معمولا با افزايش دماي آب، ميزان آلودگي سرب در آن افزايش مي ‌‌يابد.

در واشنگتن ميزان متوسط آلودگي سرب محلول در آب در زمستان 3.6 واحد است در حالي كه اين ميزان در تابستان به 10.8 واحد مي ‌‌رسد. ميزان متوسط آلودگي سرب غيرمحلول در آب در زمستان 7.6 واحد بوده و در تابستان به 48.4 واحد مي ‌‌رسد. بر اساس اين اطلاعات، هر درجه سانتيگراد افزايش دما موجب افزايش 17 درصدي سرب محلول در آب و افزايش 36 درصدي ذرات سرب معلق در آب مي ‌‌شوند. علاوه بر دما، عوامل ديگري از جمله ميزان مواد ارگانيك موجود در آب نيز بر ميزان آلودگي آن موثر است.


ميزان استاندارد آلودگي سرب در آب آشاميدني 15 واحد است، در حالي كه آلودگي آب در فصل گرم سال افزايش چشمگيري مي ‌‌يابد و از اين مقدار تجاوز مي ‌‌كند. آلودگي سرب مي ‌‌تواند منجر به آسيب ‌‌هاي جدي به سلامتي شهروندان از جمله نقص عضو مادرزادي، آسيب مغزي و كم ‌‌خوني شود.


گزارش كامل اين تحقيقات در نشريه Environmental Science &Technology منتشر شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------