روبات کوچکی که معده را از درون جراحی می کند



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,ربات

به تازگی متخصصان مرکز ام آی تی اقدام به ساخت روباتی کرده اند که به صورت یک کپسول بلعیده شده و می تواند معده را از درون جراحی کرده و سپس هضم شده و از بدن خارج شود.

زخم ها و آسیب های داخلی معده یکی از مشکل سازترین جراحت ها محسوب می شود زیرا دسترسی به این محیط برای جراحی، بسیار دشوار است و ممکن است در این راه به اعضای دیگر بدن آسیب وارد بیاید. با این وجود دانشمندان علوم روباتیک بار دیگر به سراغ ارائه راهکارهایی برای رفع این مشکل رفته اند.

این ساختار منحصر به فرد روباتیک، برای بدن ضرری نخواهد داشت زیرا کاملا از مواد قابل هضم تشکیل شده است و بدن انسان به سادگی می تواند پس از اتمام جراحی، آن را جذب کرده و مواد اضافی را دفع کند.

متخصصان مرکز ام آی تی موفق شده اند تا روباتی ویژه طراحی کنند که به صورت یک کپسول کوچک در اختیار بیمار قرار گرفته و بیمار می تواند آن را ببلعد. در ادامه این روبات به معده فرد راه یافته و در آنجا باز می شود تا بتواند عمل جراحی مورد نیاز را بر روی آسیب موجود در این منطقه اعمال سازد.

این ساختار منحصر به فرد روباتیک، برای بدن ضرری نخواهد داشت زیرا کاملا از مواد قابل هضم تشکیل شده است و بدن انسان به سادگی می تواند پس از اتمام جراحی، آن را جذب کرده و مواد اضافی را دفع کند. در ادامه می توانید گزارش ویدیویی مربوط به فرایند کاری این روبات را مشاهده کنید.

 

اخبار پزشکی - سیناپرس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------