تاثیر آب و هوا بر افزایش تعداد بستری مبتلایان به آسم



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,آسم

تحقیق اخیر نشان می دهد باران و گرمای بیش از اندازه شدید با افزایش ریسک بستری شدن افراد مبتلا به آسم مرتبط است و این روند با تغییر آب و هوا تشدید می شود.

به گزارش مهر، تحقیقات اخیر محققان دانشگاه مریلند نشان می دهد رویدادهای شدید آب و هوایی نظیر طوفان باد و باران و موج شدید گرما با افزایش ریسک بستری شدن در بیمارستان به خاطر ابتلا به آسم مرتبط است. این ریسک تنها به خاطر تغییرات آب و هوایی در حال افزایش است.

محققان دانشگاه مریلند با مطالعه تعداد افراد بستری شده در بیمارستان به خاطر بیماری آسم در طول سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ در ایالت مریلند و ارتباط بین این تعداد و روزهای بی نهایت گرم یا بارانی به این یافته ها دست یافتند.

آنها دریافتند ان روزها با افزایش نسبی شمار افراد بستری شده در بیمارستان، بخصوص در فصل تابستان مرتبط است.

به گفته محققان، این مطالعه نشان می دهد گرمای زیاد در فصل تابستان احتمال بستری شدن بیماران مبتلا به آسم را تا ۲۳ درصد و بارش باران تا ۱۱ درصد افزایش می دهد.

هنوز دلیل قطعی این موضع مشخص نیست؛ ولی محققان احتمال می دهند که گرما به دلیل افزایش آلاینده هایی نظیر ازن و افزایش گرده و باران به دلیل افزایش سطح گرده و هاگ های قارچی در حملات آسم موثر است.

مطالعات نشان می دهد تشدید آسم یکی از اثرات گرمای جهانی است و این معضل با بیماری هایی نظیر مالاریا و بیماری های عفونی مرگبار نیز ارتباط دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------