فواید تخمه آفتابگردان در تقویت رشد مو



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,گل آفتابگردان

کارشناسان تغذیه مصرف تخمه آفتابگردان را در رژیم غذایی توصیه می کنند.

به گزارش مهر، تخمه آفتابگردان مملو از ویتامین E، کلسیم، فیتوسترول ها و مواد مغذی متعددی است که به سلامت بدن کمک می کند. در ادامه به برخی فواید این ماده خوراکی اشاره می شود.

افزایش رشد مو: از آنجائیکه تخمه آفتابگردان حاوی مقدار زیاد ویتامین E است می تواند به داشتن موهای ضخیم و مشکی کمک کند. ویتامین E نه تنها موجب بهبود جریان خون به پوست و فرق سر می شود، بلکه موجب افزایش منبع مواد مغذی ریشه های مو نیز می شود و بدین ترتیب به رشد مو کمک می کند.

کاهش سطح کلسترول LDL: دانه آفتابگردان حاوی فیتوسترول های است که به کاهش کلسترول بد LDL کمک می کند. همچنین وجود اسیدهای چرب ضروری نقش اساسی در تنظیم کلسترول، و در نتیجه کاهش ریسک بیماری های قلبی دارد.

کاهش علائم دوره عادت ماهانه: تخم آفتابگردان مملو از آنتی اکسیدان، ویتامین E و منبع خوب منیزیم است و از اینرو به تنظیم انقباض ماهیچه ها کمک کرده و به مقابله با نوسانات اخلاقی و دردهای شکمی دوره عادت ماهامه کمک می کند. وانگهی این دانه ها به حفظ میزان آهن بدن نیز کمک می کند.

کمک به حفظ میزان کلسیم بدن: نوشیدن یک لیوان شیر گاو به اندازه خوردن ۱۰۰ گرم تخمه آفتابگردان، کلسیم بدن در حدود ۱۲۰ میلیگرم را تامین می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن: وجود مقادیر زیاد سلنیوم در دانه آفتابگردان منجر به تصفیه رادیکال های آزاد می شود و به حفاظت از سلول ها در مقابل آسیب و صدمه کمک می کند. خوردن تخمه آفتابگردان نه تنها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن بلکه موجب کاهش ریسک ابتلا به عفونت ها نیز می شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------