رژیم غذایی پرنمک سلامت قلب بیماران کلیوی را تهدید می کند



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,رژیم غذایی

طبق تحقیقات پزشکی، افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیوی در صورت مصرف رژیم غذایی پرنمک با ریسک ابتلا به حمله قلبی یا سکته روبرو هستند.

به گزارش مهر، جیانگ هه، عضو تحقیق از دانشگاه تولان نیواورلئان، در این باره می گوید: «کاهش نسبی مصرف سدیم در بین بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیه موجب کاهش بروز ریسک حمله قلبی می شود.»

در این مطالعه، پژوهشگران به بررسی وضعیت حدود ۳۸۰۰ بیمار مبتلا به بیماری مزمن کلیه در هفت محل متفاوت در آمریکا پرداختند. بیماران در ابتدای مطالعه در سال ۲۰۰۳، نمونه های ادرار خود را در اختیار محققان قرار دادند و در طول دو سال بعد، هر سال نمونه ادرارشان را تحویل می دادند. سپس سابقه پزشکی آنها تا سال ۲۰۱۳ پیگیری شد.

یافته ها نشان داد افرادی که از لحاظ مصرف سدیم در بالاترین حد قرار داشتند به شکل قابل توجهی دارای مشکلات قلبی اصلی بودند.

به عنوان مثال، بیش از ۲۳ درصد از افراد در گروه مصرف کننده بالای سدیم نارسایی قلبی را تجربه کردند، در حالیکه ۱۳ درصد از گروه مصرف کننده حداقل میزان سدیم در طول روز این مشکل قلبی را تجربه کردند.

در حدود ۱۱ درصد از افراد حاضر در گروه پرمصرف سدیم دچار حمله قلبی شدند، درحالیکه در گروه با حداقل مصرف سدیم تنها ۸ درصد دچار حمله قلبی شدند. نرخ سکته به ترتیب ۶ درصد در مقابل ۳ درصد بود.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------