4 راهکارمقابله با ابتلا به سرطان



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,سرطان

محققان چهار راهکار ساده ارایه کرده اند که با رعایت آن ها می توان از 20 تا 40 درصد از موارد ابتلا به سرطان و تا 50 درصد از مرگ و میر ناشی از این بیماری، اجتناب کرد.

به گزارش ایرنا ازهلث، محققان در این مطالعه 130 هزار نفر را با استفاده از اطلاعات به دست آمده در جریان دو برنامه مطالعاتی بلندمدت موسوم به Health Professionals Follow-Up Study و Nurses’ Health Study مورد مطالعه و بررسی قرار دادند.


این اطلاعات بر اساس سبک زندگی افراد، به دو گروه کم خطر و پرخطر تقسیم شدند. سپس نحوه ابتلای اعضای هرگروه را به انواع سرطان از جمله ریه، سینه، لوزالمعده و غیره بررسی کردند. در نتیجه این تحقیقات مشخص شد احتمال ابتلا به سرطان و مرگ و میر گروه کم خطر در اثر این بیماری بسیار کمتر از سایرین است.

مهمترین ویژگی های سبک زندگی گروه کم خطر عبارتند از:
1- استعمال نکردن دخانیات: این افراد یا هرگز سیگار نکشیده اند یا برای مدتی بیش از پنج سال از استعمال دخانیات پرهیز کرده اند.


2- شاخص توده بدن در حد طبیعی: شاخص توده بدن این افراد بین 18.5 و 27.5 بوده است. شاخص توده بدنی (BMI) مهمترین فاکتور در تعیین وزن نرمال، اضافه وزن و چاقی است. شاخص توده بدنی با تقسیم وزن (به کیلوگرم) بر توان دوم قد (به متر) به دست می آید. شاخص توده بدنی کمتر از 18.5، نشان دهنده کم وزنی غیر طبیعی است.


اگر عدد بدست آمده بین 18.5 تا 24.9 باشد، یعنی وزن فرد طبیعی است. عدد بزرگتر و مساوی 25، نشاندهنده اضافه وزن است. عدد 30 به بالا نشاندهنده چاقی است، که به ترتیب به چاقی درجه یک (بین 30 تا 34.9)، چاقی درجه دو (بین 35 تا 39.9) و چاقی درجه سه (40 به بالا) تقسیم بندی می شود. آگاهی از شاخص توده بدنی برای هر فرد ضروری است.


3- تمرینات ورزشی منظم : این افراد درطول هفته یا حداقل 75 دقیقه تمرین ورزشی نسبتا سنگین داشته اند یا 150 دقیقه تمرینات متوسط ورزشی را انجام داده اند.


4- عدم مصرف الکل: این افراد یا هرگز الکل مصرف نکرده اند یا برای مدتی بیش از پنج سال از مصرف الکل پرهیز کرده اند.گزارش کامل این تحقیقات در نشریه JAMA Oncology منتشر شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------