نجات جان کودک 8 ماهه با چاپ سه بعدی



اخبارعلمی,خبرهای علمی,چاپ سه بعدی

دانشمندان چینی موفق شده اند تا در طی یک جراحی بی سابقه جان نوزاد مبتلا به عارضه جوش خوردن زودرس جمجمه را لطف فناوری چاپ سه بعدی و با کمک مدل سازی سه بعدی از سر او به نجات بدهند.

به گزارش سیناپرس، پسر بچه ای که از یک عارضه بسیار کمیاب مادرزاد در جمجمه خود رنج می برد به تازگی پروسه جراحی ویژه ای را پشت سر گذاشته است که تنها به واسطه استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ممکن شده است. این جراحی که در روز گذشته در مرکز خدمات پزشکی کودکان شانگهای در کشور چین انجام شده است را می توان نخستین نمونه جراحی موفقیت آمیز با استفاده از چاپ سه بعدی در کشور چین به حساب آورد.

دانشمندان توانسته اند تا نسخه ای سه بعدی از سر این کودک را تهیه کنند که به جراحان اجازه می دهد تا بتوانند روش مناسب جراحی برای ایجاد فضای مناسب جهت رشد مغز این کودک در جمجمه او را بدون خطر آسیب رساندن به بدن کودک ارزیابی کرده و بتوانند بهترین راه را جهت انجام این مهم انتخاب کنند.

این کودک 8 ماهه که با مشکلی نادر به نام جوش خوردن زودرس جمجمه (Craniosynostosis) روبرو بوده است، شرایطی بسیار دشوار را برای ادامه حیات را در مقابل خود می دیده است. این نارسایی به شرایطی گفته می شود که وضعیت اتصال استخوان های بین جمجمه بسیار زود شکل بگیرد و این امر با توجه به عدم رسیدن مغز به شرایط رشد کامل می تواند مانع از رشد مغزی کودک و یا حتی مرگ او شود. علاوه بر این صورت کودکانی که به این عارضه مبتلا هستند نیز کاملا خارج از حالت طبیعی به نظر می رسد.

حال دانشمندان توانسته اند تا نسخه ای سه بعدی از سر این کودک را تهیه کنند که به جراحان اجازه می دهد تا بتوانند روش مناسب جراحی برای ایجاد فضای مناسب جهت رشد مغز این کودک در جمجمه او را بدون خطر آسیب رساندن به بدن کودک ارزیابی کرده و بتوانند بهترین راه را جهت انجام این مهم انتخاب کنند.

سرانجام پس از بررسی های کامل تیم متخصصان این مرکز موفق شدند تا جراحی موفقیت آمیزی را بر روی این کودک به انجام رسانده و این مشکل حاد را در بدن او برطرف کنند. شایان ذکر است که عرضه یاد شده به عنوان یک مورد بسیار کمیاب در میان نوزادان مطرح است و پیش از این بدون بهره گیری از چاپ سه بعدی، انجام عمل جراحی بر روی کودکان مبتلا به این عارضه بسیار مخاطره آمیز محسوب می شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------