اخبار پزشکی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حال پرستاران ایرانی، اصلا خوب نیست | پرونده‌سازی و تهدید برای پرستاران معترض

به گفته «محمد عبادی» معاونت پرستاری وزارت بهداشت ۱۵درصد از پرستاران به دلیل سختی کار، مشکلات معیشتی یا عوامل دیگر ترک کار…

درمان سرطان و آرتروز با تاج خروس



اخبارپزشکی,خبرهای پزشضکی,سرطان

 گروهی از محققان مستقر در مرکز رشد زیست فناوری انستیتو پاستور ایران موفق به تولید هیالورونیک اسید از تاج خروس شدند؛ این ماده می‌تواند برای ترمیم و بهبود دردهای مفصلی مانند آرتروز و التهاب‌های روماتیسمی و جذب سلول‌های سرطانی کاربرد زیادی داشته باشد.


مرتضی مهرجو، یکی از محققان شرکت دانش بنیان نانو زیست آرایه در گفت و گو با سینا پرس گفت: هیالورونیک اسید(HA) پلی ساکاریدی از خانواده گلیکوزآمینوگلیکان ها(GAG) است. این ماده در آب و سایر محلول های آبی قابل حل است و می تواند تا هزار برابر وزن خودش آب جذب کند.

وی به کاربردهای این ماده اشاره کرد و افزود: این ماده بیشتر در لوازم آرایشی به عنوان ژل های بوتاکس کاربرد دارد. از کاربردهای اخیر این ماده نیز می توان به روش های نوین دارو رسانی نظیر سیستم های دارورسانی از طریق مجاری تنفسی و سیستم های دارورسانی غیر خوارکی، ترمیم زخم، جراحی، درماتولوژی، اورولوژی، ترمیم و بهبود دردهای مفصلی مانند آرتروز و التهاب های روماتیسمی و بسیاری از کاربردهای دیگر اشاره کرد.

    بدن هر فرد در حالت عادی هیالورونیک اسید دارد. امروزه در سوسیس و کالباس نیز از هیالورونیک اسید استفاده می شود. برخی از کشورهای اروپایی نیز هیالورونیک اسید را به صورت کنسرو شده به مردم می فروشند. ما نیز به دنبال این مساله هستیم که این ماده را به صورت خوراکی عرضه کنیم.

وی درباره اهمیت این ماده برای تشخیص سلول های سرطانی گفت: این ماده می تواند پایه سلول های سرطانی را جذب خود کند به همین دلیل ما توانستیم با تکنیکی جدید دارو را روی هیالورونیک اسید لود کنیم. با این روش این دارو داخل بدن می رود. سلول های سرطانی نسبت به این دارو حساس هستند. این ماده می تواند سلول های سرطانی را جذب خودش کند و با آزاد کردن دارو، سلول های سرطانی را از بین ببرد.

وی درباره اهمیت این ماده برای درمان بیماری آرتروز نیز اظهار کرد: هم اکنون این ماده برای کسانی که دچار آرتروز شده اند و استخوان هایشان به علت از بین رفتن غشا سینوویال(این غشا مایعی را به داخل حفره مفصل آزاد می کند. این مایع باعث روان شدن مفصل می شود) خشک شده است هم می تواند کاربرد داشته باشد. با تزریق این ماده به قسمت آسیب دیده، فرد می تواند بدون داشتن هیچ دردی به زندگی اش ادامه دهد.

وی بیان کرد: این طرح هم اکنون مراحل اولیه و حیوانی خودش را سپری می کند. پس از موفقیت در این طرح با اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت به مرحله انسانی و تولید انبوه می رسد. پروسه این کار زمان بر است و برای ورود به بازار حداقل 2 سال زمان نیاز دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مصرف این ماده می تواند عوارضی نیز به همراه داشته باشد، گفت: خیر این ماده عاری از عوارض است. بدن هر فرد در حالت عادی هیالورونیک اسید دارد. امروزه در سوسیس و کالباس نیز از هیالورونیک اسید استفاده می شود. برخی از کشورهای اروپایی نیز هیالورونیک اسید را به صورت کنسرو شده به مردم می فروشند. ما نیز به دنبال این مساله هستیم که این ماده را به صورت خوراکی عرضه کنیم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------