تفاوت های جغرافیایی بر درمان دیابت و فشارخون تاثیر دارد



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,دیابت

طبق یافته های محققان، تفاوت های گسترده جغرافیایی در درمان دیابت، فشار خون بالا و افسردگی نقش دارند.

به گزارش مهر، مطالعه مشاهده ای بین المللی به سرپرستی محققان دانشگاه کلمبیا آمریکا نشان داده است که در درمان بیماران مبتلا به بیماری های مزمن متداول نظیر دیابت نوع۲، فشارخون بالا و افسردگی تفاوت های گسترده ای وجود دارد.

محققان با استفاده از داده های بدست آمده از ۲۵۰ میلیون گزارش پزشکی در چهار کشور دریافتند اکثریت کثیری از بیماران مبتلا به دیابت در سراسر جهان در ابتدا با داروی متفورمین درمان می شوند، اما در مورد نوع درمان دوم تفاوت های گسترده ای وجود دارد.

در مقابل، در این مطالعه تفاوت های قابل توجهی در درمان نوع اول فشارخون بالا و حتی تفاوت های به مراتب بیشتر در درمان اولیه افسردگی مشخص شد.

نکته قابل توجه در این مورد این بود که ۱۰ درصد از بیماران مبتلا به دیابت، ۱۱ درصد بیماران مبتلا به افسردگی و ۲۴ درصد بیماران مبتلا به فشارخون بالا از شیوه درمانی ای پیروی می کردند که هیچ وجه اشتراکی با هیچ یک از افراد دیگر تحت مطالعه نداشت.

جرج هریپساک، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما دریافتیم درحالیکه دنیا به سوی درمان یکسان تر برای این سه بیماری در طول زمان پیش رفته است، اما همچنان تفاوت های قابل توجهی در نحوه درمان این بیماری ها وجود دارد.»

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------