تاثیرآلودگی هوا دربروز لک های تیره روی پوست



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,پوست

پزشکان می گویند آلودگی هوا تاثیر مستقیم روی پوست دارد و سبب بروز علائم پیری و لک های تیره روی پوست به ویژه صورت می شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی دیلی میل، به گفته دکتر'هیلاری آلن' و 'مرویان پاترسون' از کلینیک ملی وودفورد انگلیس، آلودگی هوای ناشی از تردد خودروها، اکنون سمی ترین ماده برای صورت انسان است.


به گفته آنها، ذرات ناشی از دودهای ترافیکی می تواند در عمق پوست نفوذ کرده و سبب تضعیف این مانع طبیعی شود، به طوری که باکتری و آلاینده های زیست محیطی وارد آن شود.


آلودگی هوا همچنین به سلول های پوستی صدمه می زند، سرعت تجزیه کلاژن را که سبب حفظ انعطاف پوست می شود، افزایش داده و نهایتا منجر به بروز مشکلاتی در رابطه با رنگدانه ها و بروز چین و چروک روی پوست می شود.


متخصصان پوست هشدار می دهند شهرنشینانی که برای محافظت از خود اقدامی انجام نمی دهند، طی 10 سال شاهد تاثیر سوء آلودگی هوا بر چهره های خود خواهند بود.


این هشدار به دنبال انتشار مطالعه جدیدی درمجله Journal of Investigative Dermatology اعلام شد و نشان می دهد چگونه دودهای ترافیکی می تواند سبب پیری پوست انسان شود.


براساس این مطالعه، افرادی که در مناطق به شدت آلوده زندگی می کنند، بیشتر احتمال دارد که علائم پیری و لک های تیره بر پوست خود داشته باشند.


در این مطالعه مشخص شد که به ازای هر 10 ug/m3 افزایش در غلظت اکسید نیتروژن (معیاری برای آلودگی ناشی از هوا) لک های تیره پوستی افراد 25 درصد بیشتر بود.


محققان همچنین متوجه شدند که پرس و جوی انگلیسی ها برای درمان رنگدانه های پوستی در پنج درمانگاه انگلیس و ایرلند شمالی تا 300 درصد در مدت پنج سال افزایش داشت.


آنها همچنین متوجه افزایش 25 درصدی افرادی شدند که برای معالجه لک های تیره پوستی در همان دوره زمانی مراجعه کرده بودند.


بر اساس این گزارش، شمار افرادی نیز که متقاضی محصولاتی برای درمان رنگدانه های پوستی هستند، تا 100 درصد افزایش یافته است.


این مطالعه نشان داد بیشتر افرادی که به دلیل ابتلا به این مشکلات در صدد معالجه هستند، در لندن و جنوب شرق انگلیس زندگی می کنند و بیش از 95 درصد موارد بروز رنگدانه های پوستی در این مناطق بوده که با مناطقی مانند ایرلند شمالی و دربی شایر قابل مقایسه است.


این نتایج باعث می شود که محققان در اطلاعاتشان در خصوص رنگدانه های پوستی تجدید نظر کنند؛ زیرا فقط خورشید عامل بروز این رنگدانه ها نیست بلکه آلودگی هوا نیز موجب بروز این رنگدانه ها و از بین بردن پوست انسان می شود.


محققان خاطرنشان کردند که آلودگی هوا همچنان در حال وخیم تر شدن است و احتمالا 90 درصد ساکنان شهرهایی که از لحاظ ترافیکی به شدت آلوده هستند، به علائم ناخواسته پیری روی پوست مبتلا می شوند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------