گامی بزرگ برای درمان قطعی سرطان



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,سرطان

در حالی که بشر هنوز نتوانسته است تا درمانی قطعی برای سرطان بیابد، دانشمندان توانسته اند تا یک گام دیگر به دستیابی به این هدف نزدیک شوند و ممکن است بتوانند یک واکسن برای درمان سرطان در مراحل پیشرفته آن را بسازند.

سیناپرس- دانشمندان به تازگی در تحقیقاتی ویژه توانسته اند تا گام هایی بزرگ در راه ساخت واکسنی موثر برای سرطان بردارند. نتیجه تحقیقات پژوهشگران به تازگی در قالب یک مقاله علمی در ژورنال بین المللی طبیعت منتشر شده است و نشان از پیشرفتی بزرگ در این زمینه دارد.

این روش درمانی توسط محققان، واکسن نانو ذرات آر ان ای نامیده شده است و در حقیقت از تقویت سیستم ایمنی بدن انسان برای مبارزه با سرطان استفاده می کند.

این روش درمانی در حقیقت توانسته است تا به یک ساختار ویژه دست پیدا کنند که در آزمایش ها توانسته است تا موجب کاهش ابعاد تومورهای سرطانی شده و به سیستم ایمنی بدن یاد بدهد که چگونه جلوی رشد مجدد تومور را بگیرد. این روش درمانی توسط محققان، واکسن نانو ذرات آر ان ای نامیده شده است و در حقیقت از تقویت سیستم ایمنی بدن انسان برای مبارزه با سرطان استفاده می کند.

نتیجه این روند درمانی این است که میزان اثرات جانبی و مضر درمان به حداقل خواهد رسید و نرخ غلبه بر رشد تومور نیز به شدت نسبت به روش قدیمی شیمی درمانی بهتر به نظر می رسد. دوره آزمایشی برای این روش در حقیقت در ماه می سال 2015 میلادی آغاز شد و تنها یک بیمار به عنوان نمونه آزمایشی برای این واکسن در نظر گرفته شد.

از آن زمان تا به امروز شاهد این بوده ایم که تعداد سه بیمار دیگر که به متاستاز مرحله چهار مبتلا بوده اند نیز به این پروژه افزوده شده اند و 6 عدد واکسن را به صورت هفتگی دریافت کرده اند. علاوه بر این بیماران نیز چند بیمار سرطانی دیگر به این پروژه پیوسته اند تا تعداد کل بیماران تحت درمان با این واکسن به 7 عدد برسد.

وجه مشترک تمامی بیماران این بوده است که آنها روش های درمانی مختلف سرطان را پیش از ورود به این طرح تجربه کرده بوده اند و به همین دلیل نیز امکان مقایسه روند بهبود آنها وجود داشته است. شایان ذکر است که این پروسه ادامه خواهد داشت و دانشمندان قصد دارند تا تعداد بیماران خود را تا پایان سال 2017 میلادی افزایش بدهند. به این ترتیب این روش همچنان مورد آزمایش قرار خواهد گرفت ولی نشانه های پیشرفت مشاهده شده در بیمارانی که دوز پایینی از این واکسن را دریافت کرده بودند نیز به اندازه ای رضایت بخش بوده است که بتوان بر روی آینده این پروژه حساب باز کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------