هوش مصنوعی در خدمت تشخیص سرطان



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,سرطان

تهران- ایرنا- محققان یک سیستم جدید هوش مصنوعی ابداع کرده اند که در زمینه تشخیص دقیق تر سرطان سینه از روی تصویر، به پاتولوژیست ها کمک می کند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز تودی، آزمایش این سیستم هوش مصنوعی در یک نشست علمی نشان داد که به واسطه آن، دقت تشخیص بیماری توسط پاتولوژیست از 96 به 99.5 درصد افزایش می یابد.


اندرو بک استادیار پاتولوژی در دانشکده پزشکی هاروارد که ریاست تیم تحقیق را به عهده داشت، با اشاره به این که این سیستم هوش مصنوعی بر اساس یادگیری عمیق است، گفت: در این سیستم از یک الگوریتم یادگیری ماشینی برای طیف وسیعی از اپلیکیشن ها از جمله تشخیص گفتار و تشخیص تصویر استفاده می شود.


به واقع، پژوهشگران برای تشخیص دقیق تر بیماری، در پی دستیابی به روش هایی از هوش مصنوعی هستند که تفسیر تصاویر پاتولوژی را به رایانه ها آموزش می دهند.


رویکردی که محققان استفاده می کنند بر اساس آموزش به کامپیوترها در زمینه تفسیر الگوهای پیچیده مشاهده شده در تصاویر پاتولوژی از طریق ساخت شبکه های عصبی مصنوعی چند لایه است.


تصور می شود که این رویه مشابه روش فراگیری باشد که در لایه های عصبی در نئوکورتکس مغز صورت می گیرد، منطقه ای که فکر کردن در آنجا رخ می دهد.


محققان در جریان آزمایش این سیستم هوش مصنوعی، تصاویر غدد لنفاوی را برای تشخیص شواهدی از سرطان سینه با استفاده از این سیستم بررسی کردند.


این آزمایش نشان داد که این سیستم هوش مصنوعی به خودی خود در 92 درصد موارد وجود سرطان را به درستی تشخیص می دهد که تنها چهار امتیاز کمتر از دقت 96 درصدی بدست آمده توسط یک پاتولوژیست انسان است.


اما پروفسور بک خاطرنشان کرد، زمانی که تحلیل های پاتولوژیست با روش تسخیصی محاسباتی خودکار ما ترکیب می شود، نتیجه تقویت 99.5 درصدی میزان دقت می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------