فقط در گونه انسان‌ها، زن‌ها بیش‌تر از مردان عمر می‌کنند



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,عمرکردن

دانشمندان به تازگی کشف کرده‌اند که بشر تنها گونه‌ای است که در آن، یک جنسیت با چند مزیت همه جا حضور دارد. محققان در بررسی‌های تحقیقاتی خود گونه‌های بسیاری را پوشش داده‌اند اما در نهایت به این نتیجه رسیدند که .

به گزارش  آنا به نقل از Phys، به گفته دانشمندان، تفاوت‌های جنسیتی یکی از قوی‌ترین ویژگی‌های زیست‌شناسی انسان به شمار می‌رود. جالب است بدانید که فقط در گونه‌های کمیابی از کرم‌ها تفاوت در طول عمر نر و ماده وجود دارد.

محققان امیدوارند که این یافته‌ها بتواند در تهیه داروهای مبارزه با پیری به آنها کمک کنند. تفاوت میان جنسیت‌ها ممکن است مربوط به تفاوت درهورمون‌ها باشد.

دلایلی که طول عمر زنان را نشان می‌دهد‌
مرکز اطلاعات و مرگ و میر بشر، جدول طول عمر مردان و زنان را از 38 کشور جهان گردآوری کرده است که نشان می‌دهد با توجه به کیفیت بالای این داده‌ها، این موضوع کاملا قابل توجیه است.

امید به زندگی در تمامی دوران‌ها و حتی در اواخر عمر در زنان بیشتر از مردان است. بین سال‌های 1800 تا 1900 افرادی که در کشور ایسلند که تحت تاثیر فجایعی مانند سیل، قحطی، آتشفشان و بیماری‌های واگیردار قرار گرفته بودند، تعداد کم مرگ‌ و میر زنان، مثال روشنی از این موضوع است.

محققان با در نظر گرفتن عقبه ژنتیکی، تفاوت در نوع تغذیه، محل زندگی یا شرایط جفت‌گیری روی این موضوع تحقیقات خود را آغاز کرده‌اند. این متغیر‌های کنترل نشده باعث به دست آمدن نتایج مختلف شد. این تحقیقات می‌تواند به محققان در تهیه دارو برای افزایش طول عمر بشر کمک کند.

محققان می‌گویند: «ممکن است قادر به توسعه رویکردهای بهتری در این زمینه باشیم. این تفاوت در طول عمر ممکن است به علت تفاوت در هورمون‌ها یا افزایش تستوسترون در مردان باشد».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------