افزایش خطر حمله قلبی با قرار گرفتن در معرض صدای جاده ها و قطار



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,قطار

افرادی که در نزدیکی خطوط راه آهن و یا جاده ها زندگی می کنند و به صورت منظم در معرض این صداها قرار دارند، در معرض خطر حمله قلبی قرار خواهند داشت و هرقدر که این صداها بیشتر باشد، خطر نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت.

سیناپرس- دانشمندان دریافته اند که میزان صدای مربوط به عبور و مرور وسایل نقلیه در اطراف شما و میزانی که شما در معرض آن قرار دارید، می تواند موجب افزایش خطر روبرو شدن با حمله قلبی در شما شود. البته این یافته ها نشان می دهد که افرادی که در نزدیکی ریل راه آهن و یا جاده ها حضور دارند، در معرض خطر بسیار جدی تر قرار دارند ولی این خطر در شرایطی که صدای عبور و مرور، مربوط به هواپیما باشد، بسیار اندک است.

نویسندگان این مقاله معتقدند که برای جلوگیری از چنین خطری برای انسان ها، باید به فکر راهکاری برای مهار آلودگی صوتی ناشی از حرکت خودروها و قطارها در محیط هایی که انسان ها در آن زندگی می کنند بود.

اندریاس سیدلر (Andreas Seidler) و دوشز آرزتبلا (Deutsches Ärzteblatt) به عنوان دو محقق بین المللی در پژوهش خود به نتایج اشاره شده دست پیدا کرده اند. این تحقیقات هنگامی آغاز شده است که آنها دریافته اند که حدود یک میلیون آلمانی در سنینی نزدیک به 40 سال، به این مرگ خاموش دچار شده اند.

این افراد برای پژوهش خود اقدام به بررسی صدای ایجاد شده از جاده ها کرده و دریافته اند که نسبت مستقیمی میان میزان در معرض صدا قرار داشتن و خطر حمله قلبی وجود دارد. این پژوهشگران معتقدند که علت پایین تر بودن ریسک حملات قلبی در وضعیت قرار گیری در معرض صدای هواپیما، به این دلیل است که صدای این وسایل نقلیه برای مدت زمان طولانی و به صورت دنباله دار، بالاتر از 65 دسیبل باقی نخواهد ماند.

نویسندگان این مقاله معتقدند که برای جلوگیری از چنین خطری برای انسان ها، باید به فکر راهکاری برای مهار آلودگی صوتی ناشی از حرکت خودروها و قطارها در محیط هایی که انسان ها در آن زندگی می کنند بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------