زود خوابیدن در کودکی از چاقی در نوجوانی پیشگیری می کند



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,کودکی

به تازگی دانشمندان با تحقیق بر روی تعداد زیادی از کودکان به این نتیجه رسیده اند که کودکانی که در سنین پایین، زودتر به تخت خواب می روند و تا دیرهنگام بیدار نیستند، در دوران نوجوانی و جوانی کمتر در معرض خطر چاقی قرار خواهند داشت.

سیناپرس- یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه ایالتی اوهایو در ایالات متحده آمریکا به تازگی اقدام به انجام تحقیقاتی گسترده درباره ارتباط ساعت به خواب رفتن کودکان و میزان اجتمال چاق شدن آنها در آینده دست زده اند که نتایج به دست آمده در این زمینه، ارتباطی معنادار را نشان می دهند.

نتایج نشان می دهد که از بین کودکانی که پیش از ساعت 8 به خواب می رفتند، تنها یک نفر در هر 10 نفر به چاقی در دوران نوجوانی مبتلا شده بود.

این تیم تحقیقاتی تحت نظارت دکتر اندرسون به سراغ بررسی داده های 77 کودک کرده اند که همگی آنها دارای اطلاعات ثبتی از سال 1991 بوده اند. این دانشمندان برای بررسی دقیق تر ارتباط بین ساعت خوابیدن و چاقی به سراغ دسته بندی کودکان در سه گروه رفتند. گروه نخست از کسانی تشکیل می شد که در ساعت 8 شب به خواب می رفتند. گروه دوم در بین ساعات 8 تا 9 شب به تخت می رفتند و گروه سوم نیز پس از ساعت 9 به سراغ خوابیدن می رفتند.

زمان ثبت اطلاعات مربوط به ساعت خوابیدن این کودکان به نحوی تنظیم شده بوده است که تمامی آنها در زمان خوابیدن، تنها 4 سال و نیم سن داشته اند. دانشمندان با بررسی این اطلاعات، به سراغ فاز بعدی تحقیق رفته و اطلاعات همان کودکان در سن 15 سالگی را مورد بررسی قرار دادند.

نتایج نشان می دهد که از بین کودکانی که پیش از ساعت 8 به خواب می رفتند، تنها یک نفر در هر 10 نفر به چاقی در دوران نوجوانی مبتلا شده بود. این آمار برای گروه خواب ساعت 8 تا 9 به 16 درصد می رسید و برای گروه آخر شاهد 23 درصد ابتلا به چاقی در نوجوانی بودیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------