چگونگی رشد تومورهای مغزی کشف شد



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,تومورهای مغزی

محققان دانشگاه نیوکاسل موفق شدند به چگونگی رشد تومورهای مغزی پی ببرند تا بتوانند از این طریق راهکاری برای درمان تومور مغزی بیابند.

به گزارش مهر، گلیوما شایع ترین شکل از تومورهای بدخیم مغزی است که سالانه از هر ۱۰۰۰۰۰ نفر یک نفر به آن مبتلا می شود و متاسفانه درمانی نیز برای آن وجود ندارد. کارشناسان دریافته اند که سلول های موجود درون تومور مغزی(گلیوما) برای رشد، به چربی ها به عنوان یک مخزن انرژی تکیه دارند.

این یافته با باور علمی پیشین مبنی بر استفاده سلول های توموری از قندها به عنوان منبع انرژی متناقض است. این کشف جدید دیدگاه منحصربفردی را در مورد بیولوژی سلول های سرطان مغزی ارائه می کند که می تواند در درک بهتر رفتار تومورها کاربرد داشته باشد و درمان های موجود برای این بیماری را نیز بهبود ببخشد.

در این مطالعه، محققان دانشگاه نیوکاسل نشان دادند که سلول های گلیومایی زمانی که با دارویی به نام etomoxir تیمار شوند رشدشان آهسته تر می شود. این دارو مانع از تامین انرژی سلول ها از طریق استفاده از اسیدهای چرب می شود.

این کشف شواهد اولیه ای را مبنی بر وجود اهداف درمانی جدید (اسیدهای چرب و متابولیسم آن ها) ارائه می دهد که می تواند به آهسته کردن پیشرفت بیماری کمک کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------