درمان سرطان خون به کمک هوش مصنوعی



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,سرطان خون

به تازگی هوش مصنوعی واتسون که به شرکت آی بی ام تعلق دارد توانسته است تا با استفاده از توان پردازشی بالای خود، در مدت زمانی کوتاه به وجود نوعی سرطان خون نادر پنهان در یک بیمار پی برده و جان او را نجات بدهد.

به گزارش سیناپرس، هوش مصنوعی کمپانی آی بی ام که واتسون نام دارد موفق به انجام کارهای بسیار زیادی در زمینه های مختلف شده است اما شاهکار این هوش مصنوعی مربوط نجات جان یک فرد در آستانه مرگ بوده است. پزشکان دانشگاه توکیو در این باره گزارش کرده اند که این هوش مصنوعی موفق شده است تا نوعی خاص و نادر از سرطان خون را در زنی 60 ساله شناسایی کند که ماه های قبل درباره بیماری او تشخیص غلط داده شده بود.

این ماشین تحلیلی تنها در مدت زمان ده دقیقه به مقایسه تغییرات ژنتیکی بیمار یاد شده با پایگاه داده 20 میلیون تحقیق انجام شده در زمینه سرطان پرداخت و نتیجه آن نیز تشخیصی بسیار دقیق و ارائه درمان های مرتبط با بیماری بود.

این ماشین تحلیلی تنها در مدت زمان ده دقیقه به مقایسه تغییرات ژنتیکی بیمار یاد شده با پایگاه داده 20 میلیون تحقیق انجام شده در زمینه سرطان پرداخت و نتیجه آن نیز تشخیصی بسیار دقیق و ارائه درمان های مرتبط با بیماری بود. علاوه بر این بر اساس گزارش های این دانشگاه، واتسون نوع دیگری از سرطان خون نادر را در بیماری دیگر تشخیص داده است.

با این حال تا ورود این هوش مصنوعی به بیمارستان ها و استفاده گسترده از آن راه زیادی باقی مانده است. البته لازم به یادآوری است که این هوش مصنوعی به طور واضحی به خوراک ها اطلاعاتی وابسته است و بدون داده های آماده ارائه شده برای انجام فرایند مقایسه نمی تواند موثر باشد. با این حال باید به یاد داشت که تشخیص اخیر واتسون نشان دهنده میزان مفید واقع شدن پیشرفت های تکنولوژیکی در دنیای پزشکی است. با ورود این سیستم های هوشمند به بیمارستان ها، کار پزشکان در تشخیص بیماری بسیار آسان تر خواهد شد و درصد تشخیص های غلط درباره بیماری تا حد بسیار زیادی پایین خواهد آمد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------