ابداع روش جدید غیر تهاجمی برای شناسائی سرطان پوست



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,سرطان پوست

تیمی از دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه پلی تکنیک مکزیک موفق به طراحی سیستمی شده اند که با تجزیه و تحلیل تصاویر دریافت شده از بخش های مشکوک به سرطان پوست، قادر به تشخیص این بیماری در مراحل اولیه آن است.

به گزارش سیناپرس، بیماری سرطان را می توان یکی از اصلی ترین عوامل مرگ و میر در سراسر جهان دانست و بر اساس آمارهای بین المللی بخش عمده ای از هزینه های درمانی در گوشه و کنار جهان صرف درمان و تشخیص بیمارای سرطان می شود. متاسفانه هنوز راه حلی قطعی برای پیشگیری از سرطان ارائه نشده و مهمترین راهکاری که می توان برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری مهلک ارائه کرد، در پیش گرفتن سبک زندگی سالم است.


پژوهشگران و دانشجویان این مرکز تحقیقاتی با ابداع سیستم محاسبه گری که قابلیت آنالیز و تجزیه و تحلیل تصاویری که به وسیله dermatoscope گرفته شده است، می تواند ظهور سلول های سرطانی را در همان مراحل نخستین تشخیص داده و شناسائی کند.

 از سوی دیگر باید توجه داشت که بیماری سرطان که می تواند عضوهای مختلفی را درگیر خود کند معمولا در صورت تشخیص به موقع و آغاز درمان در مراحل اولیه بیماری ، قابل مداوا است اما در صورت پیشرفت سلول های سرطانی در بدن، امکان درمان این بیماری بسیار کاهش پیدا کرده و در برخی موارد غیر ممکن است. در این میان روش های تشخیص و شناسائی بیماری دارای اهمیت بسیار زیادی است. در حال حاضر روش های مختلفی برای شناسائی تومورهای سرطانی وجود دارد که برخی از آن ها سبب گسترده تر شدن بافت ها شده و به عنوان روش های تهاجمی شناخته می شوند.

در بسیاری از موارد، آزمایش ها و تصویر برداری های پزشکی قادر به تشخیص قطعی بیماری نبوده و تنها راه باقی مانده، استفاده از سوزن و روش های مرسوم جراحی با هدف نمونه برداری از بافت ها است.  این روش دارای تاثیرات جانبی خاص خود بوده و می تواند عوارض منفی در پی داشته باشد. به تازگی روشی غیر تهاجمی برای شناسائی سرطان پوست در مراحل اولیه توسط پژوهشگران دانشکده  محاسبات در دانشگاه پلی تکنیک مکزیک ارائه شده است که فاقد عوارض جانبی بوده و هیچ خطری برای افراد ایجاد نمی کند.

پژوهشگران و دانشجویان این مرکز تحقیقاتی با ابداع سیستم محاسبه گری که قابلیت آنالیز و تجزیه و تحلیل تصاویری که به وسیله dermatoscope گرفته شده است، می تواند ظهور سلول های سرطانی را در همان مراحل نخستین تشخیص داده و شناسائی کند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------