بازنگری دانشمندان در نقش آب و هوا و تاثیر آن روی قد انسان



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,قد انسان

محققان آمریکایی متوجه شدند که شرایط آب و هوایی علت اصلی قامت افراد و حجم بدن آنها نیست.

به گزارش مهر، در قرن ۱۹ میلادی بر اساس مطالعات دو محقق بزرگ اروپایی به نام های «آلن رول» و «برگمان رول» اعلام شد که آن دسته از افرادی که به قسمت خط استوا نزدیک تر هستند دارای اندامی لاغر تر و قد بلند تری هستند و اشخاصی که به نواحی قطب نزدیک تر هستند دارای قامت کوتاه تر و نیز چاق تر هستند. این نظریه در واقع نقش مستقم و کلیدی آب و هوا را بر روی قد انسان نشان می داد.

بر همین اساس محققان دانشگاه «تنسی»  آمریکا در تحقیقات خود متوجه شدند که اندازه طول اندام انسان وابسته به عواملی نظیر اقلیم نیست بلکه یکسری عوامل در رشد آنها دخیل هستند.

 محققان دانشگاه «تنسی»  در ۴ منطقه جغرافیایی مختلف از قبیل ساحری آفریقا، شمال آفریقا، قسمتی از اروپا و نواحی قطب شمال به بررسی مقایسه طول ۴ استخوان مختلف بدن انسان پرداختند.

این چهار استخوان شامل قسمت فوقانی بازو، صاعد، قسمت فوقانی پا و قسمت تحتانی پا بود که عمل مقایسه اندازه استخوان ها بر روی ۴۰۰ نفر صورت گرفت. همچنین قطره سر و عرض لگن هم اندازه گیری شد.

نتایج نشان داد که بر خلاف نظر  «آلن رول» و «برگمان رول»، عوامل مختلفی برای تعیین اندازه استخوان ها وجود دارد. در واقع اندازه صاعد، استخوان تحتانی پا و به طور کل قامت افراد با این قوانین سازگاری ندارد. همچنین اندازه استخوان دست و ران از این تئوری پیروی نمی کند.

نتیجه این تحقیق در نشریه آکادمی ملی علوم منتشر شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------