معتادان رسانه‌های اجتماعی، بیشتر افسرده می‌شوند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یک مطالعه جدید در دانشگاه پیتسبورگ نشان داده است جوانانی که بیشتر از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، بیشتر احتمال دارد افسرده شوند.

به گزارش آنا، دانشمندان می‌گویند از یافته‌های جدید در مورد ارتباط استفاده از شبکه اجتماعی با افسردگی می توان به‌عنوان راهنمایی برای روش‌های بالینی و بهداشتی مقابله با افسردگی استفاده کرد.

پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2030 افسردگی به عامل اصلی ناتوانی و اختلال نیروی کار در کشورهای با درآمد بالا بدل شود.

به گزارش futurity.org در حالی که مطالعات قبلی در مورد ارتباط افسردگی با رسانه‌های اجتماعی که روی نمونه‌های محدود و کوچک محلی انجام شده بود، نتایج ضد و نقیضی در پی داشت، اولین پژوهش گسترده و در سطح ملی در ایالات متحده آمریکا نشان داده است که ارتباط مستقیمی بین این دو مقوله وجود دارد.

برایان آ. پریماک، مدیر مرکز تحقیقات رسانه‌ها، فناوری و بهداشت در دانشگاه پیتسبورگ که سرپرستی نگارش مقاله پژوهشی اخیر را بر عهده داشته است، می‌گوید: «از آن‌جایی که رسانه‌های اجتماعی به جزئی جدانشدنی از تعاملات انسانی تبدیل شده است، برای پزشکانی که در تعامل با نوجوانان هستند، لازم است که تعادل در استفاده از این رسانه‌ها، استفاده سودمند و استفاده مشکل‌آفرین را تشخیص بدهند.

در این مطالعه که نتایجش در ژورنال Depression and Anxiety (افسردگی و اضطراب) منتشر شده است، پریماک 1787 فرد آمریکایی را به عنوان نمونه که در سال 2014 بین سنین 19 تا 32 سال بوده‌اند، مورد مطالعه قرار داده و از پرسشنامه برای تعیین استفاده از رسانه‌های اجتماعی و ارزیابی افسردگی استفاده کرده است. در این پرسشنامه در مورد 11 شبکه اجتماعی که اکنون پرطرفدارترین هستند، یعنی فیس‌بوک، یوتیوب، توییتر، گوگل پلاس، اینستاگرام، اسنپ‌چت، ردیت، تامبلر، پینترست، واین و لینکدین سؤال شده است.

​​شرکت کنندگان به طور متوسط 61 دقیقه در هر روز از رسانه های اجتماعی استفاده می‌کردند و 30 بار در هفته اکانت‌های مختلف را می‌دیدند. بیش از یک چهارم از شرکت کنندگان از لحاظ داشتن شاخص افسردگی در درجات «بالا» طبقه بندی شدند.

این پژوهش ارتباطی معنی‌دار و خطی میان استفاده از رسانه‌های اجتماعی و افسردگی نشان داد، چه از لحاظ مجموع زمان صرف شده و چه تعداد دفعات بازدید از اکانت‌ها. به عنوان مثال، در مقایسه با افراد شرکت کننده در این پژوهش که کمتر از همه به اکانت‌های خود سر می‌زدند، افرادی که گزارش داده‌اند که به‌طور مکرر در طول هفته این کار را می‌کنند، 270 درصد احتمال ابتلا به افسردگی بیشتری داشتند.

همچنین در مقایسه با اشخاصی که زمان کمتری در رسانه‌های اجتماعی صرف می‌کردند، شرکت‌کنندگانی که بیشترین زمان را در طول روز صرف آن می‌کردند، 170 درصد با خطر ابتلا به افسردگی روبه‌رو بودند. پژوهشگران عوامل دیگری را که ممکن است به بروز افسردگی کمک کند، از جمله سن، جنس، نژاد، قومیت، وضعیت ارتباطی، وضعیت زندگی، درآمد خانوار و سطح تحصیلات را نیز کنترل کرده‌اند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------