چرا خمیازه مسری است؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

همه ما شاهد آن هستیم که وقتی خمیازه می‌کشیم دیگران هم شروع می‌کنند به خمیازه کشیدن ، آیا می‌دانید دلیل این امر چیست؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران،خمیازه کشیدن مانند یک بیماری مسری سریع پخش می‌شود و هنگامی که می‌بینیم فردی خمیازه می‌کشد هرچقدر هم که ما سرحال باشیم شروع می‌کنیم به خمیازه کشیدن، دلیل این اتفاق از دکتر جک لوئیس پرسیده شده که چرا وقتی ما خمیازه می‌کشیم کسانی که در کنار ما هستند شروع می‌کنند به خمیازه کشیدن؟

دکتر لوئیس این چنین پاسخ می دهند و دلیل خمیازه کشیدن را بیان می‌کنند. به گفته دکتر جک لوئیس ما وقتی خمیازه می‌کشیم که مغزمان از حالت عادی گرم‌تر است و با خمیازه کشیدن باعث می‌شویم خونمان خنک شود و ذهن فعال عمل کند.

این اتفاق معمولا وقتی روی می‌دهد که شما کار خاصی انجام نمی‌دهید و ذهن شما به این نتیجه می‌رسد که باید فعال‌تر عمل کنید. یا قبل از انجام دادن یک کار هیجان انگیز و پر فعالیت این اتفاق می‌افتد. برای مثال چتربازان قبل از اینکه از هواپیما به بیرون بپرند اول خمیازه می‌کشند.

اما دلیل اینکه این کار مسری است این است که تمام افراد گروه برای انجام فعالیت خاصی آماده شوند. وقتی کسی می‌بیند که شما خمیازه می‌کشید با خمیازه کشیدن آن‌ها هم مغزشان خنک می‌شود و بیش از پیش ذهنشان فعال و متمرکز می‌شوند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------