وزیر بهداشت: نمی شود بگذاریم مردم از بین بروند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر بهداشت، با انتقاد از نحوه تخریب طرح تحول سلامت، گفت: بعضی ها علاقه مندند از تریبون حرف بزنند.

به گزارش مهر، دکتر سید حسن هاشمی در برنامه «دست خط» شبکه پنج سیما با اشاره به تخریب هایی که در مسیر اجرای طرح تحول سلامت وجود دارد، اظهارداشت: هر وزیر دوره ای دارد و هر هنری که دارد به خرج می دهد. وقتی کارش تمام شد، در خفا همکاری می کند. اگر قرار است نقد کند، باید عملکرد خودش را نقد کند.

 

وی با اشاره به طلب ۱۱ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت از بیمه ها، گفت: ۴۳۰۰ میلیارد آن مربوط به بیمه تامین اجتماعی و مابقی سهم بیمه سلامت، نیروهای مسلح و کمیته امداد است.

 

وزیر بهداشت در پاسخ به این ادعا که هزینه ها در بخش درمان همچون «چاه ویل» است، افزود: من این ادعا را قبول ندارم که به مشکلات مردم بی اعتنا بود، چون قبل از این دولت، مردم در بخش درمان و دارو به شدت گرفتار بودند. ما نمی توانیم بزاریم مردم از بین بروند.

 

هاشمی با عنوان این مطلب که برخی اقتصاددانان ضد رفاه هستند، گفت: البته من این مسئله را قبول دارم که نمی بایست افسارگسیخته در نظام سلامت هزینه کرد، ما باید برای هزینه ها سقف بگذاریم.

 

وی با اشاره به مشکلاتی که در مسیر تجمیع بیمه ها وجود دارد، ادامه داد: تجمیع بیمه ها دچار رودربایستی و حاشیه های سیاسی شده است.

 

وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که معتقدم باید سالم کار کنیم، افزود: نباید اجازه بدهیم پول بیمه مردم بابت درمان، جای دیگری هزینه شود و از همین رو، می بایست صندوق شیشه ای تشکیل دهیم که شفاف سازی شود.

 

هاشمی گفت: اگر این پول ها زیر نظر وزارت بهداشت بود، حالا بهانه ای نداشتیم. ما حتی حاضریم بیمارستان های وزارت بهداشت را بگیرند و مدیریت کنند.

 

وزیر بهداشت از طرح تحول سلامت به عنوان مهم ترین طرح اجتماعی دولت نام برد و افزود: این طرح، نیاز جدی مردم است.

 

وی، افشاگری را یک ابزار و شفاف سازی را یک فرهنگ دانست و گفت: افشاگری، کار پسندیده ای نیست.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------