اولویت های هلال احمر در سال۹۵/ بودجه هلال احمر کافی نیست



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس جمعیت هلال احمر، ضممن تشریح اولویت های هلال احمر در سال ۹۵، تاکید کرد: جمعیت هلال احمر برای اجرای برنامه های خود، نیازمند اعتبارات ویژه است.

دکتر سید امیرمحسن ضیائی در گفتگو با مهر، اظهارداشت: جمعیت هلال احمر در وهله اول یک ماموریت حاکمیتی دارد و آن بحث امداد و نجات و مقابله با حوادث و سوانح است که وظیفه داریم آن را به در بهترین وضعیت انجام دهیم.

وی به مراحل قبل از مقابله با حوادث و سوانح اشاره کرد و گفت: مقابله زمانی است که در معرض یک اتفاق قرار گرفته باشید و اگر ما، قبل از اتفاق آمادگی هایی لازم را انجام نداده باشیم و متناسب با آن برنامه ریزی نکرده باشیم، خسارت و تلفات بالا می رود.

ضیائی ادامه داد: بنابراین، اولویت بعدی ما، موضوع آمادگی قبل از وقوع اتفاق و کاهش ریسک و خطرپذیری است. به همین منظور، برنامه هایی برای این مهم خواهیم داشت که یک بخش آن به آموزش عمومی بر می گردد.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: آموزش همگانی نیز اولویت بعدی برنامه های هلال احمر در سال جدید است.

وی همچنین به ارتباطات بین الملل به عنوان یکی از موضوعات مهم برای جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: طبیعی است که در این زمینه هم نقش بین المللی خودمان را انجام بدهیم و تقویت بکنیم.

ضیائی به اقداماتی برای تقویت مجموعه جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: تقویت زیرساخت های جمعیت هلال احمر و تدوین راهبرد سازمانی کلان جمعیت هلال احمر که مقدمات این موضوع انجام شده و امیدواریم در ۶ ماهه اول سال جدید، بتوانیم آن را منتشر و برنامه های خودمان را بر اساس این راهبرد کلان تنظیم کنیم.

وی در ارتباط با بودجه جمعیت هلال احمر برای پاسخگویی به برنامه ها و اولویت بندی آنها بر اساس اعتباراتی که وجود دارد، گفت: برای تامین بودجه ۹۴ هنوز ناامید نیستیم، بخاطر اینکه بخش مهمی از اعتبارات جمعیت هلال احمر، اعتبارات تملیکی است که تا ۳۱ شهریور قول دادند که سعی می کنند آن بخشی را که بنا شد تخصیص بدهند، پرداخت کنند.

ضیائی در همین زمینه ادامه داد: اما، واقعیت این است که بودجه جمعیت هلال احمر یک مسئله ای است که باید توجه جدی به آن شود. زیرا، اگر انتظار داریم که این ماموریت بزرگ توسط جمعیت هلال احمر انجام شود، با صد درصد همین اعتباراتی که تخصیص داده می شود، امکان پذیر نیست. لذا، طبیعی است که باید به نوع دیگری به بودجه جمعیت هلال احمر نگاه کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: اگر سازمانی غیر از هلال احمر بخواهد این ماموریت مهم را برای کشور انجام دهد حتما به بیش از ۵۰ هزار نفر نیرو و حداقل چند هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد. در حالی که جمعیت هلال احمر، این ماموریت را با بودجه ای بسیار کم انجام می دهد و بنابراین، انتظار می رود توجه بیشتری به بودجه و اعتبارات هلال احمر شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------