رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران: چاقی علت ۳۰ درصد از سرطان‌ها



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران خبرداد
چاقی علت ۳۰ درصد از سرطان‌ها/برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار سلامت

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران از برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار سلامت با محورهای پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر و پوشش همگانی سلامت در اردیبهشت ماه سال جاری خبرداد.

به گزارش فارس، علی اکبری ساری در نشست خبری اظهارداشت: نخستین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار سلامت به یادمان پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در 5 و 6 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با 50 سال سابقه در اعتلای علوم بهداشتی به عنوان قطب پیش روی آموزش و پژوهش علوم بهداشتی کشور و منطقه شناخته می‌شود و این دانشکده دستاوردها و خدمات زیادی را برای کشور به همراه داشته است.

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه مبارزه با بیماری‌های میکروبی و انگلی، طراحی نظام‌های ارائه خدمات سلامت و تربیت پژوهشگران و مدیران برجسته بهداشتی فعالیت‌های ارزشمندی را داشته است.

ساری ادامه داد: در آستانه پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشکده بهداشت، این مجموعه ضمن یادآوری و مرور دستاوردهای بزرگ همچنین تقدیر از کسانی که در تحقق برنامه‌ها نقش داشته‌اند در تلاش است تا نخستین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار سلامت را برگزار کند.

وی پوشش همگانی سلامت و پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر و مبارزه با آن را دو محور بزرگ این کنفرانس برشمرد و اعلام کرد: از جمله برنامه‌های ویژه که در این رویداد بزرگ انجام می‌شود تشکیل کارگروه‌های تخصصی با حضور صاحب‌نظران تراز اول داخلی و بین‌المللی از دانشکده‌های برتر دنیا، منطقه و تمام دانشکده‌های بهداشت کشور است.

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: این کارگروه‌ها در صدد تبیین مستند مبتنی بر شواهد نقشه، دانشکده‌های بهداشت در تحقق توسعه‌ای پایدار هستند. همچنین تشکیل شبکه دانشکده‌های بهداشت غرب آسیا از محورهای بحث و تبادل نظر در کنفرانس خواهد بود.

ساری بیماری‌های غیر واگیر را یکی از بزرگترین معضلات و دغدغه‌های مسئولین و کشورها در حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: امروزه بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، دیابت و فشار خون از جمله مهمترین و بیشترین بیماری‌های غیرواگیر بوده که جوامع را دچار مشکل کرده است.

به گفته وی، عواملی همچون چاقی و دخانیات در بروز بیماری‌های غیر واگیر نقش زیادی داشته و چاقی علت حدود 30 درصد از سرطان‌ها محسوب می‌شود. سازمان ملل متحد و بهداشت جهانی نیز به مسئله بیماری‌های غیر واگیر توجه ویژه داشته و ما در کشور سعی می‌کنیم در این زمینه فعالیت‌های چشمگیری داشته باشیم.

 

 اخبار پزشکی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------