وزیر بهداشت: خبر خوشی برای پرستاران ندارم/تعریف و تمجید کافی نیست



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات جامعه پرستاری، گفت: متاسفانه خبر خوشی برای پرستاران ندارم.

به گزارش مهر، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز پرستار در سالن اجلاس سران، اظهار داشت: تعداد پرستاران در کشور نسبت به تعداد پرستاران کشورهای منطقه به ازای هر تخت بیمارستانی، بسیار پایین است و برای رسیدن به متوسط تعداد پرستاران در کشورهای منطقه، تعداد پرستاران فعلی در کشور باید حداقل سه برابر افزایش پیدا کند بنابراین فشار کاری زیادی بر روی جامعه پرستاری است و ممکن است حقوق مردم و پرستاران، مغفول بماند.

 

وی ضمن تاکید بر اهمیت مراقبت بیشتر از مردم در بیمارستان ها و مراکز درمانی، گفت: در نظام سلامت نیاز زیادی به بهیار و کمک بهیار وجود دارد چراکه در حال حاضر، وظایف آنها مانند انتقال ویلچر و برانکارد را همراهان بیماران انجام می دهند بنابراین با کمبود نیرو روبرو هستیم و امیدواریم اگر امسال این اتفاق رخ نداد در دولت آینده حتما کمبود نیرو جبران شود زیرا در افزایش رضایتمندی مردم بسیار مهم و موثر است.

 

هاشمی با اشاره به معوقات جامعه پزشکی، پرستاری و سایر گروه های پزشکی و غیرپزشکی، اظهار داشت: مجلس اقدام بزرگی را انجام داد و بخش سخت کار این بود که مجلس با پرداخت این معوقات، موافقت کند و در حال حاضر بیش از ۵ ماه از مصوبه مجلس گذشته و با وجود اینکه بخشی از مطالبات کادر درمانی پرداخت شده، اما هنوز برخی از همکاران ما بلکه اکثریت آنها بیش از یکسال است که مطالبات خود را دریافت نکرده اند.

 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: معاون اول رئیس جمهور قول داد که دولت بتواند تا قبل از پایان سال، معوقات کادر درمانی را پرداخت کند و بیمه ها حتما باید به تعهدات خود عمل کنند و تامین اجتماعی هم که حق بیمه درمان را دریافت کرده باید بدهی خود به بیمارستان های دولتی را پرداخت کند که در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی برای بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی به وجود آید که مسئولان این سازمان باید پاسخگوی این مشکلات باشند.

 

هاشمی اظهار داشت: متاسفانه خبر خوشی برای پرستاران ندارم همه ما می دانیم که این قشر مهربان و زحمت کش و دارای کار سخت و ویژه مراقبت از جان انسان ها، چه جایگاه والایی دارند. متناسب با جایگاهی که دارند، انتظار است که در جامعه، بیش از این مورد احترام قرار گیرند و حق و حقوق آنها مورد توجه مسئولان قرار گیرد و به تعریف و تمجید اکتفا نشود و وضعیت معیشتی، سلامتی خود و خانواده آنها در نظر گرفته شود.

 

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که جامعه پرستاری در آینده، بیشتر مورد تکریم جامعه و مسئولان قرار گیرد چرا که احترام به آنها، احترام به خودمان، جسم، والدین و فرزندانمان است.

 

هاشمی با بیان اینکه جامعه پزشکی و پرستاری همیشه باید محترم بماند، گفت: این قشر زحمت کش واسطه ای بین خدا و مردم برای شفای بیماری آنها هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------