تکذیب ادعای بازداشت یک خبرنگار با شکایت وزارت بهداشت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس بیمارستان فیروزآبادی گفت، براساس تشخیص قاضی کشیک کلانتری، این خبرنگار در کلانتری می‌ماند و این که بیمارستان و یا وزارت بهداشت شکایتی از خبرنگار کرده باشند کاملا کذب است.

رییس بیمارستان فیروزآبادی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر این که این بیمارستان نقشی در بازداشت خبرنگار خبرگزاری فارس نداشته و بیمارستان رضایت خود را برای آزادی این شخص اعلام کرده بود، گفت: براساس تشخیص قاضی کشیک کلانتری، این خبرنگار در کلانتری می‌ماند و این که بیمارستان و یا وزارت بهداشت شکایتی از خبرنگار کرده باشند کاملا کذب است.

 

دکتر احمدوند درباره ادعای یکی از رسانه‌ها مبنی بر بازداشت خبرنگار آن رسانه، گفت: بعداز ظهر روز گذشته شخصی با در دست داشتن بسته‌ای شبیه به کارتون بیسکویت وارد بیمارستان می‌شود و این بسته را به اطراف می‌چرخانده که توجه نگهبانان و ماموران انتظامی مستقر در بیمارستان را به خود جلب می‌کند.

 

وی افزود: به دنبال این حرکت از سوی این فرد، ماموران انتظامی مستقر در بیمارستان، فرد را به اتاق هدایت کرده و از او درباره این حرکت پرس‌وجو می‌کنند که در ابتدا هیچ اشاره‌ای به این که خبرنگار است نمی‌کند و می‌گوید که به منظور ملاقات بیمار وارد بیمارستان شده و بسته بیسکویت را برای بیمار آورده است.

 

رییس بیمارستان فیروزآبادی با اشاره به باز شدن بسته این فرد توسط ماموران نیروی انتظامی مستقر در بیمارستان افزود: ماموران متوجه می‌شوند در داخل بسته بیسکویت، دوربین کار گذاشته شده که به هنگام مشخص شدن دوربین کار گذاشته شده در بسته، فرد اعلام می‌کند که خبرنگار است، اما هیچ گونه مدرکی مبنی بر تایید خبرنگار بودن خود ارائه نمی‌دهد.

 

دکتر احمدوند ادامه داد: پس از ورود ماموران ۱۱۰، شخص خود را خبرنگار فارس معرفی می‌کند و مجوز فیلمبرداری خود که از موسسه ناجی هنر است را ارائه می‌کند که البته در آن مجوزی برای فیلمبرداری از حریم‌های خصوصی و بیمارستان فیروزآبادی نبود.

 

رییس بیمارستان فیروزآبادی با تاکید بر این که هیچگونه برخوردی از سوی بیمارستان با خبرنگار صورت نگرفته افزود: مانیتورهای اتاق نیروی انتظامی مستقر در بیمارستان و عکس‌ها تایید می‌کنند که برخوردی با این خبرنگار صورت نگرفته است.

 

وی ضمن اشاره به هدایت این شخص از سوی ماموران نیروی انتظامی به کلانتری شهرری، افزود: با توجه به این که این شخص قبل از هر گونه اقدامی در بیمارستان، به اتاق نیروی انتظامی مستقر در بیمارستان هدایت شده بود و از سویی دیگر در کلانتری نامه‌ای با دست خط خود مبنی بر اشتباه بودن ورود بدون مجوز خود به بیمارستان را نوشت، به همین دلیل بیمارستان شکایتی را طرح نمی‌کند.

 

دکتر احمدوند با تاکید بر این که بیمارستان عامل بازداشت این خبرنگار نبود و بیمارستان رضایت خود را برای آزادی این شخص اعلام کرد، افزود: براساس تشخیص قاضی کشیک کلانتری، این خبرنگار در کلانتری می‌ماند و این که بیمارستان و یا وزارت بهداشت باعث بازداشت خبرنگار شده است کاملا کذب است.

 

رییس بیمارستان فیروزآبادی گفت: امروز هم نماینده حقوقی بیمارستان فیروزآبادی به منظور اعلام رضایت مجدد بیمارستان از این خبرنگار در حضور قاضی یک بار دیگر در کلانتری حضور می‌یابد که خبرنگار مذکور آزاد می‌شود.

مدیر کل حقوقی وزارت بهداشت نیز خبر بازداشت خبرنگار خبرگزاری فارس با شکایت وزارت بهداشت را تکذیب کرده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------