اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

ارتباط اختلال «وسواس» با التهاب مغز



  اخبارپزشکی,خبرهای   پزشکی,وسواس

محققان دریافتند افراد مبتلا به اختلال وسواس دارای میزان بالای التهاب در مغزشان هستند که تشخیص این موضوع می تواند منجر به درمان های جدیدی در این مورد شود. 

به گزارش مهر، در اختلال وسواس، افراد به طور معمول دارای افکار ناراحت کننده مداومی هستند که سعی می کنند با تکرار رفتارهای خاصی مانند دست شستن یا چک کردن قفل درب ها آن را کنترل کنند.

 

محققان کانادایی در این مطالعه ۲۰ بیمار مبتلا به وسواس را با ۲۰ فرد بدون این اختلال به عنوان گروه کنترل مقایسه کردند. طبق نتایج مطالعه، در بیماران مبتلا به وسواس، التهاب در شش منطقه مغز که نقش اصلی را در بروز این اختلال دارند ۳۲ درصد بیشتر بود.

 

دکتر جفری مایر، سرپرست تیم تحقیق از مرکز سلامت روان تورنتو، در این باره می گوید: «تحقیق ما رابطه قوی ای را بین التهاب مغز و اختلال وسواس، بخصوص در بخش های از مغز که در حالت وسواس متفاوت عمل می کنند، نشان داد. این یافته ها یکی از بزرگ ترین دستاوردها در زمینه شناسایی بیولوژی اختلال وسواس بوده و ممکن است به درمان های جدیدی منجر شود.»

 

التهاب یا تورم، واکنش بدن به عفونت یا جراحت است. اگرچه به روند درمان کمک می کند اما گاهی اوقات می تواند مضر باشد. به گفته مایر، تغییر تعادل بین تاثیرات مفید و مضر ممکن است کلید درمان وسواس باشد.

 

وی در ادامه می افزاید: «ممکن است داروهای مرتبط با درمان التهاب مغز که در سایر اختلالات به کار گرفته می شوند، به درمان وسواس کمک کنند.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------