اخبار پزشکی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حال پرستاران ایرانی، اصلا خوب نیست | پرونده‌سازی و تهدید برای پرستاران معترض

به گفته «محمد عبادی» معاونت پرستاری وزارت بهداشت ۱۵درصد از پرستاران به دلیل سختی کار، مشکلات معیشتی یا عوامل دیگر ترک کار…

آلودگی هوا ریسک عفونت سینوسی را افزایش می دهد



  اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,آلودگی هوا

به گفته محققان، افراد ساکن در شهرهای آلوده در معرض ریسک بالای ابتلا به مشکلات حاد سینوسی به دلیل میزان بالای آلودگی هوا هستند. 

به گزارش مهر، محققان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا دریافتند نفس کشیدن در هوای آلوده به طورمستقیم موجب ایجاد اختلال در عملکرد سینوس ها و مجاری هوای بینی در موش ها شد.

 

محققان برای مشاهده تاثیر آلودگی هوا بر بیولوژی مجاری هوای فوقانی، موش ها را در معرض هوای فیلترشده یا هوای آلوده قرار دادند.

 

۱۹ موش روزانه به مدت شش ساعت و به مدت ۵ روز در هفته در طول ۱۶ هفته، هوای سالم و ۱۹ موش دیگر در همین مدت هوای آلوده استنشاق کردند. محققان از آب برای شستن بینی و سینوس های موش ها استفاده کردند و سلول های موجود در مایع شسته شده را در زیر میکروسکوپ مشاهده و بررسی کردند.

 

آنها سلول های سفید خون بیشتری را در موش های استنشاق کننده هوای آلوده در مقایسه با دیگر موش ها مشاهده کردند که نشانه التهاب است.

 

زمانیکه محققان، لایه های سلول ها را در مجاری بینی و سینوس ها در زیر میکروسکوپ مشاهده کردند دریافتند لایه سطحی ۳۰ تا ۴۰ درصد در موش های قرار داشته در معرض آلودگی هوا ضخیم تر بود. این ضخامت نشانه دیگر التهاب در انسان ها و سایر موجودات زنده است.

 

محققان هشدار می دهند که زندگی در شهرهای آلوده با افزایش خطر عفونت سینوسی همراه است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------