چشم‌ها هم دچار آرتریت می‌شوند



  اخبارپزشکی ,خبرهای پزشکی , آرتریت

اغلب تصور می‌شود که آرتریت فقط التهاب مفاصل است در حالی که این عارضه می‌تواند سایر بافت‌ها و اعضای بدن مانند چشم‌ها را نیز درگیر کند. 

به گزارش ایسنا، حدود یک پنجم افراد بالای ۱۸ سال به نوعی از آرتریت مبتلا هستند که افراد را در هر سن، نژاد و جنسیتی درگیر می‌کند و تاثیر جدی بر کیفیت زندگی بیمار می‌گذارد.

 

به گفته کارشناسان آرتریت روماتوئید به طور خاص بر چشم‌ها تاثیر می‌گذارد. همچنین معمولا این عارضه هر دو چشم را درگیر می‌کند. آمار نشان می‌دهد که اکثریت افراد مبتلا به مشکلات چشمی ناشی از آرتریت زنان هستند و این مشکلات چشمی با پیشرفت آرتریت تشدید می‌شود.

 

به گفته پزشکان، چندین عارضه چشمی وجود دارد که با انواع مختلف آرتریت‌ مرتبط هستند. برخی از این مشکلات چشمی مرتبط با آرتریت عبارتند از:

 

سندرم خشکی چشم: این بیماری زمانی به وجود می‌آید که چشم‌ها اشک کافی برای مرطوب نگه داشتن خود تولید نمی‌کنند. این عارضه در زنان بیش از مردان شایع‌ است.

 

آرتریت روماتوئید و سندرم شوگرن ثانویه از جمله عوامل بروز سندرم خشکی چشم هستند. خشکی، احساس وجود شیء خارجی در چشم و تاری دید علائم این بیماری به حساب می‌آیند. پزشکان برای درمان این بیماری مصرف داروهای کاهنده التهاب، استفاده از اشک مصنوعی و مرطوب نگه داشتن فضای اتاق هنگام خواب را توصیه می‌کنند.

 

اسکلریت: اسکلریت التهاب بخش سفید رنگ چشم است. بر اثر این عارضه صلبیه یا قرنیه بسیار نازک شده و می‌تواند موجب تخریب بافت چشم شود.

 

التهاب آرتریت روماتوئید و دیگر بیماری‌های خود ایمنی و عفونت از جمله عوامل بروز اسکلریت هستند. قرمزی چشم‌ها به رغم استفاده از قطره چشم، درد شدید، حساسیت به نور و کاهش دید از جمله علائم این بیماری هستند.

 

برای درمان این عارضه مصرف کورتیکو استروئید خوراکی و دیگر داروهای وریدی و خوراکی برای کاهش التهاب توصیه می‌شود.

 

یوئیت: "یوئیت" التهاب لایه عروقی چشم است که بین صلبیه و شبکیه قرار دارد. آرتریت جوانان، اسپوندیلیت آنکیلوزان (بیماری مفصلی پیشرونده) و آرتریت پسوریاتیک از جمله عوامل بروز این بیماری هستند. درد، قرمزی چشم، تاری دید و حساسیت به نور از جمله علائم آن محسوب می‌شوند.

 

پزشکان برای این مشکل چشمی قطره‌های کورتیکو استروئید، تزریق کورتیکو استروئید به چشم و مصرف آنتی بیوتیک در صورت بروز عفونت را توصیه می‌کنند.

 

آب مروارید: آب مروارید زمانی رخ می‌دهد که التهاب چشم‌ها موجب تار شدن عدسی می‌شود.

 

آرتریت روماتوئید، اسپوندیلیت آنکلیوزان و آرتریت پسوریاتیک از عوامل موثر در بروز این بیماری هستند. تار شدن دید و ضعیف شدن دید در شب از علائم شایع این بیماری هستند. برای درمان این مشکل عمل جراحی انجام می‌شود.

 

به گزارش مدیکال نیوز تودی، علاوه بر اینها آب سیاه، انسداد عروق شبکیه و التهاب ملتحمه از دیگر مشکلات چشمی هستند که به آرتریت مرتبط می‌شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------