شیوع بالای دردهای تنشی در ساکنان کلانشهرها



  اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,دردهای تنشی

رئیس انجمن بررسی و مطالعه درد در ایران گفت: دردهای تنشی در ساکنان کلانشهرهایی همچون تهران بیشتر از سایر نقاط کشور وجود دارد که می بایست به این مسئله توجه داشت. 

به گزارش مهر، دکتر معصومه ثابت کسایی صبح چهارشنبه در حاشیه برگزاری سیزدهمین کنگره انجمن بررسی و مطالعه درد در ایران در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: اکثر دردهای مزمن منشا روانشناختی دارند به طوری که آلودگی محیط روابط اجتماعی و مشکلات روانشناختی می تواند از علل ایجاد درد تلقی شود.

 

وی ادامه داد: درد یک مسئله مهم بوده و همه رشته های پزشکی با آن سروکار دارند.

 

ثابت کسایی بر ضرورت بومی سازی درد تاکید کرد و گفت: رسیدن به راه های کلیدی تسکین درد از جمله اهداف تشکیل انجمن بررسی و مطالعه درد در ایران بوده است.

 

رئیس انجمن بررسی و مطالعه درد در ایران با اشاره به مزمن بودن دردهایی که منشا روانشناختی دارند، اظهار داشت: انواع سردرد در کلانشهرایی مانند تهران بیشتر از سایر شهرها دیده می شود همچنین دردهای تنشی در تهران و کلانشهرها از شیوع بیشتری برخوردار است که باید این قبیل مسائل را مورد توجه قرار داد.

 

وی تاکید کرد: برای بررسی علت درد می بایست جنبه های مختلف این عارضه را مورد بررسی قرار داد تا بتوان در جهت رفع آن گام برداشت.

 

ثابت کسایی محورهای کلی کنگره امسال را شامل نورومدولاسیون در درمان درد، سلول درمانی درد، ساختارهای پایه ای درد، مدیریت دردهای حاد و مزمن، دردهای سرطانی و همچنین دردهای اسکلتی و عضلانی و درمان های جدید عنوان کرد و گفت: در کنگره امسال ۲۷۰ مقاله ارائه شده که ۸۰ مورد آن در قالب سخنرانی و بقیه در قالب پوستر خواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------