نقش باکتری‌ها در گرفتگی عروق



  اخبارپزشکی ,خبرهای  پزشکی ,گرفتگی عروق

نتایج یک آزمایش نشان می‌دهد که بسته شدن عروق تنها از رژیم غذایی ناشی نمی‌شود بلکه باکتری‌های دهان و روده هم در این زمینه نقش دارند. 

به گزارش ایسنا، بر اساس این بررسی مولکول‌های چربی موجود در پلاک‌ها که در عروق جمع می‌شوند و خطر حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهند از باکتری‌هایی که در دهان و روده وجود دارند نیز ناشی می‌شوند و وجود آنها تنها به نوع خوراکی‌های مصرفی فرد ارتباط ندارد.

 

متخصصان علوم پزشکی آمریکا اظهار داشتند: این یافته‌ها می‌تواند توضیح دهد چرا بیماری لثه اغلب با تصلب شرایین مرتبط است؛ بیماری که در آن مولکول‌های چربی، کلسیم، کلسترول و دیگر ترکیب‌های خون، پلاک‌ها را در جداره عروق تشکیل می‌دهند.

 

با شکل گیری پلاک‌ها، عروق سفت و سخت و باریک شده و در نتیجه جریان خون حامل اکسیژن به اعضا و بافت‌های حیاتی بدن کند می‌شود. این وضعیت می‌تواند به حمله قلبی، سکته مغزی و دیگر مشکلات جدی سلامت و حتی مرگ منجر شود.

 

همچنین سیستم ایمنی نیز در این زمینه نقش دارد. سلول‌های ایمنی می‌توانند به جداره عروق خونی چسبیده و رسوب چربی را تغذیه می‌کنند که این وضعیت به التهاب و سفت شدن ماهیچه‌های نرم دیواره رگ منجر شده و به شکل‌گیری پلاک‌ها کمک می‌کند.

 

به گزارش مدیکال نیوز تودی، متخصصان این فرض را مطرح کرده‌اند که تجمع مولکول‌های چربی یا لیپیدها که به تصلب شرایین کمک می‌کند از مصرف خوراکی‌های سرشار از چربی و کلسترول ناشی می‌شود. هر چند شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد که این همه ماجرا نیست و همیشه تنها دلیل بروز این عارضه عروقی رژیم غذایی نیست. به طور مثال برخی از افراد به رغم مصرف خوراکی‌های سرشار از چربی و کلسترول به بیماری قلبی مبتلا نمی‌شوند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------