اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

افراد جوان دیابتی ۷ برابر بیشتر در معرض مرگ ناگهانی قلبی



  اخبار  پزشکی,خبرهای   پزشکی, دیابت

طبق نتایج یک تحقیق جدید، افراد جوان تر از ۵۰ سال که مبتلا به دیابت هستند هفت برابر بیشتر در معرض ریسک مرگ ناگهانی قلبی قرار دارند. 

به گزارش مهر، به گفته محققان دانمارکی، همچنین ریسک مرگ ناشی از هر نوع بیماری قلبی در افراد دیابتی در مقایسه با افراد فاقد دیابت هشت برابر بیشتر است.

 

جاسپر سوان، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کپنهاگ، در این باره می گوید: «پزشکان و متخصصان باید آگاه باشند که بیماران جوان مبتلا به دیابت در معرض ریسک بالا مرگ و میر قرار دارند و این ریسک عمدتا با افزایش ریسک مرگ ناگهانی قلبی قابل توضیح است.»

 

مرگ ناگهانی قلبی ناشی از عملکرد بد در سیستم الکتریکی قلب است و معمولا بدون هیچ هشدار و نشانه ای اتفاق می افتد.

 

این مطالعه ۱۰ ساله شامل اطلاعات سلامت تمام مردم دانمارک بین سن ۱ تا ۳۵ سال در سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ و افراد ۳۶ تا ۴۹ سال در سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ بود.

 

طبق نتایج این مطالعه، از بین بیش از ۱۴ هزار فرد فوت شده، ۵ درصد مبتلا به دیابت بودند. حدود ۵۰۰ تن از آنها مبتلا به دیابت نوع۱ به عنوان یک بیماری خودایمنی بودند. و حدود ۲۰۰ تن مبتلا به دیابت نوع۲ بودند که عمدتا با اضافه وزن مرتبط است.

 

در مجموع محققان دریافتند نرخ مرگ و میر در بین افراد دیابتی ۵ برابر بیشتر از افراد فاقد دیابت است.

 

همچنین آنها دریافتند مرگ ناشی از بیماری قلبی در افراد مبتلا به دیابت نوع۲ پنج برابر بیشتر و در افراد مبتلا به دیابت نوع۱، ۱۲ برابر بیشتر است.

 

به گفته محققان، نوسانات قند خون، کلسترول غیرعادی و تری گلیسیرید بالا که در بسیاری از افراد مبتلا به دیابت وجود دارد، ریسک تصلب شریان و بیماری قلبی عروق کرونر را افزایش می دهد. و در نهایت ریسک مرگ ناگهانی قلبی یا نارسایی قلبی نیز افزایش می یابد.

 

محققان برای پیشگیری از ابتلا به دیابت بر ورزش منظم و کاهش وزن تاکید دارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------