یک پروتئین، کلید درمان بیماری‌های لاعلاج قلبی، ریوی و کلیوی



  اخبارپزشکی ,خبرهای  پزشکی ,پروتئین

نتایج یک تحقیق بین‌المللی با مشارکت نخبگانی از نقاط مختلف دنیا، نشان می‌دهد که نوعی پروتئین تازه کشف‌شده، می‌تواند به‌ عنوان کلید درمان بیماری‌های قلبی، ریوی و کلیوی که تا پیش‌ از این لاعلاج لقب گرفته بودند، به کار رود.

به گزارش ایسنا به نقل از مجله نیچر، یک گروه تحقیقاتی بین‌المللی، پروتئینی به نام interleukin-11 یا به‌ اختصار IL-11 را کشف کرده‌اند که می‌تواند کلید کشف درمان‌های جدید برای بیماری‌های لاعلاج قلب، ریه و کلیه باشد. این بیماری‌ها معمولا بر اثر تجمع زیاده از حد بافت‌های جایگزین زخم یا فیبروز به وجود می‌آیند.

 

تحقیقات فوق که برروی موش‌ها انجام شده، نشان داده است که مسدود کردن پروتئین IL-11 می‌تواند راه جدیدی برای درمان بیماری‌هایی باشد که با فیبروز درگیر هستند، ازجمله بیماری قلبی عروقی، نارسایی کلیه و بیماری‌هایی از این قبیل.

 

این تحقیق همچنین احتمال این‌ که بلوکه کردن IL-11 بتواند راه جدیدی برای درمان بیماری‌های درگیر با فیبروز باشد را بالا می‌برد.

 

نتایج این مطالعه بزرگ بین‌المللی که امروز در مجله Nature منتشر گردیده می‌تواند راهگشای درمان‌های جدیدی برای بیماری‌های ذکرشده فوق باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------