داروی آسم مانع از ذات الریه می شود



  اخبارپزشکی ,خبرهای   پزشکی, داروی آسم

محققان دریافتند دو داروی مورد استفاده در درمان آسم و آلرژی ممکن است شیوه ای برای پیشگیری از نوع مرگبار ذات الریه باشند. 

به گزارش مهر، ذات الریه آنفولانزا زمانی بروز می کند که عفونت آنفولانزا به داخل کیسه های هوا حفره ای درون ریه ها گسترش می یابد.

 

معمولا این عفونت به دستگاه تنفسی تحتانی گسترش نمی یابد اما در صورت این اتفاق، می تواند مرگبار بوده و تا ۴۰ درصد ریسک مرگ را افزایش دهد.

 

توماس براسیل، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ویرجینیا، در این باره می گوید: «اگر عفونت آنقدر شدید باشد که واکنش سیستم ایمنی به اندازه کافی قوی نباشد، به این سلول ها اسیب رسیده و دیگر تبادل اکسیژن به قدر کافی اتفاق نمی افتد. در نتیجه عفونت سلول ها، موجب بروز ذات الریه کشنده شده که مرگ را به همراه دارد.»

 

یافته ها نشان می دهد دو داروی آسم موسوم به Accolate و Singulair می توانند از عفونت سلول های حفره ای در دستگاه تنفسی تحتانی پیشگیری نمایند.

 

به گفته محققان، زمانیکه آنفولانزا تا عمق ریه ها گسترش می یابد، واکنش سیستم ایمنی خود بدن می تواند آسیب زا باشد و منجر به آسیب شدید به کیسه های هوای حفره ای شود.

 

به گفته براسیل، «ما فکر می کنیم درمان اولیه عفونت آنفولانزا با Accolate و Singulair از عفونت سلول های مخاطی و در نهایت عفونت مرگبار ذات الریه پیشگیری می کند.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------