۳۰میلیون ایرانی دچار عوارض چاقی هستند



  اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی ,چاقی

دبیر علمی کنگره پیشگیری و درمان چاقی، گفت: چاقی به یک معضل جهانی تبدیل شده که کشورهای در حال توسعه هم به آن مبتلا هستند، در ایران ۳۰ میلیون نفر دچار چاقی و عوارض آن هستند.

به گزارش مهر، دکتر مجید ولی‌زاده در ششمین کنگره بین‌المللی پیشگیری و درمان چاقی، اظهارداشت: امروزه چاقی به یکی از معضلات بزرگ در جهان تبدیل شده است که کشورهای در حال توسعه بیش از بیش با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰میلیون نفر در کشور مبتلا به چاقی و عوارض آن هستند.

 

دبیر علمی کنگره ادامه داد: در این کنگره یافته ها و دستاوردهای علمی در زمینه پیشگیری و درمان چاقی ارائه می‌شود و درصددیم تا این کنگره تلنگری برای سیاستگذاران باشد و مطالعات جدید را در برنامه‌های خود بگنجانند.

 

ولی‌زاده اظهار کرد: در این کنگره ۱۰۰ مقاله داریم که ۲۴ مقاله از آنهاودر چهار پنل برگزار می شود. ۴سخنرانی جامع خواهیم داشت . در این کنگره در بخش پیشگیری و درمان چاقی ۸سمپوزیوم خواهیم داشت و ۲ سمپوزیومی که در این دوره اضافه شده است، سخنرانی افراد چاق و استفاده از تجربه‌های آموزنده‌ی آنهاست و همینطور تاثیر رسانه در فرزندپروری را خواهیم داشت.

 

وی افزود: ۳کارگاه در این کنگره برگزار خواهد شد و ۲پنل  در نقد سیاست‌های کشور  نیز خواهیم داشت.

 

در ادامه دکتر علی جنگجو دبیرعلمی کنگره علمی جراحی چاقی اظهار کرد: از سال گذشته تصمیمی گرفته شد که کنگره پیشگیری از چاقی را به همراه کنگره چاقی برگزار کنیم زیرا رفع این معضل نیازمند همکاری همه‌ی گروه‌ها است.

 

وی اظهار کرد: تبلیغات زیادی در سطح کشور برای پیشگیری از چاقی می‌شود که متاسفانه عوارض زیادی را به دنبال دارد. یکی از اهداف این کنگره معرفی درمان‌های علمی چاقی است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------