تسکین درد مفاصل در زمستان با مصرف زنجبیل



  اخبارپزشکی ,خبرهای پزشکی, زنجبیل

مطالعه جدید نشان می دهد زنجبیل با کاهش درد مفاصل و التهاب می تواند به تسکین علائم آرتروز کمک کند.

به گزارش مهر، زنجبیل یا زنجفیل به عنوان یک ادویه خوراکی در سراسر دنیا استفاده می شود و دارای فواید متعددی برای سلامت است که از آن جمله می توان به درمان بیماری های شایع نظیر سوءهاضمه، درد دوره عادت ماهانه، کاهش میزان کلسترول و همچنین پیشگیری از مشکلات جدی تری نظیر سرطان و محافظت در مقابل بیماری آلزایمر اشاره کرد.

 

طبق نتایج یک تحقیق جدید، زنجبیل می تواند به کاهش مواد شیمیایی التهاب زا تولیدشده توسط بدن کمک کند. التهاب یکی از علل اصلی بیماری آرتروز است.

 

محققان همچنین دریافتند این ریشه گیاهی به بدن در تولید اسید سالیسیلیک نیز کمک می کند؛ اسید سالیسیلیک یک ترکیب طبیعی است که در داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAID) مورد استفاده برای درمان دارویی آرتروز نیز وجود دارد.

 

اسید سالیسیلیک یکی از ترکیباتی است که به تسکین درد مفاصل کمک می کند.

 

به گفته محققان، زنجبیل می تواند فعالیت چندین ماده شیمیایی ایجادکننده التهاب مفاصل را کاهش دهد. زنجبیل یک داروی گیاهی با عوارض جانبی جزئی است. شایع ترین عوارض گزارش شده این گیاه ناراحتی معده و سوزش دهان بوده است.

 

طبق نتایج این مطالعه، افراد دارای مشکل مفاصل که مکمل زنجبیل و ایبوپروفن مصرف می کردند، در مقایسه با افرادی که قرص های دارونما مصرف کرده بودند، شاهد کاهش چشمگیر درد مفصل خود بودند.

 

در حال حاضر هیچ درمانی برای آرتروز وجود ندارد اما برخی داروها و مکمل ها می تواند به کاهش علائم کمک کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------