سیگار کشیدن در دوران بارداری و اختلال رفتاری فرزند



  اخبارپزشکی,خبرهای   پزشکی,دوران بارداری

محققان آمریکایی بر اساس نتایج یک مطالعه می گویند که احتمال اختلال رفتاری در فرزندان مادرانی که در دوران بارداری سیگار می کشند،تا 30 درصد بیشتر است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، سال ها است که به زنان در سن باروری هشدار داده می شود که به دلایل مختلف از سیگار کشیدن پرهیز کنند، اما محققان دانشگاه 'براون' در پراویدنس در آمریکا دلیل دیگری نیز برای عمل به این توصیه ارائه کردند. آنها در مطالعه ای متوجه شدند که نوجوانان و جوانانی که مادرانشان در دوران بارداری سیگار می کشیدند، بیشتر احتمال دارد که قانون را زیر پا گذارند و خصیصه های ضد اجتماعی داشته باشند.

 

محققان در این مطالعه وضعیت هزاران نفر را از زمان تولد تا دهه30 سالگی مورد پیگیری قرار گرفتند.

 

گرچه این مطالعه برای نشان دادن رابطه علت و معلولی در این خصوص طراحی نشده بود، اما محققان متوجه شدند فرزندان زنانی که در دوران بارداری روزی یک پاکت سیگار می کشیدند، 30 درصد بیشتر در معرض بروز دستکم سه علامت اختلال رفتاری در دوره نوجوانی قرار گرفتند و سه برابر بیشتر احتمال داشت که در دوره جوانی دستکم سه علامت اختلال شخصیت ضد اجتماعی را بروز دهند.

 

یافته های این مطالعه همچنین نشان داد که احتمال داشتن سابقه جرائم غیر خشونت آمیز در نوجوانی و جرایم خشونت آمیز در جوانی در این افراد بیش از دو برابر است.

 

براساس یافته های این مطالعه، ارتباط میان سیگار کشیدن در دوران بارداری و رفتار ضد اجتماعی فرزندان فارغ از عوامل دیگری مانند سابقه بیماری روانی، سطح پایین تحصیلات و درآمد پایین است که اغلب در میان زنان باردار سیگاری مشاهده می شود.

 

این مطالعه در شماره 10 ژوئیه نشریه مجله اینترنتی Epidemiology & Community Health منتشر شده است.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------