ورزش با شدت زیاد از پیشرفت پارکینسون جلوگیری می‌کند



  اخبار پزشکی  ,خبرهای  پزشکی ,ورزش و بیماری پارکینسون

مطالعات انجام شده در دانشگاه نورث وسترن و کلورادو نشان داد که ورزش کردن با شدت زیاد از پیشرفت بیماری پارکینسون جلوگیری می‌کند. 

به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از سایت MNT، محققان آمریکایی ورزش را راهی برای جلوگیری از پیشرفت بیماری پارکینسون معرفی کردند. بیماری پارکینسون مربوط به تحلیل رفتن سیستم عصبی بدن می‌شود و در این بیماری معمولا دست‌ها و پاها تعادل و هماهنگی خود را از دست می‌دهند. در آمریکا حدود یک میلیون نفر مبتلا به پارکینسون هستند و هر ساله ۶۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

 

تحقیقات اخیر نشان داده است که انجام ورزش با شدت زیاد برای افرادی که در فاز اول بیماری قرار دارند مفید است و می‌تواند نشانه های بیماری را کاهش دهد و از پیشرفت بیماری جلوگیری کند. بیماران باید حداقل سه بار در هفته‌ با ورزش ضربان قلب خود را به ۸۰ تا ۸۵ درصد ماکسیمم ضربان قلب برسانند.

 

نتایج این تحقیقات در مجله JAMA منتشر شده است. تحقیقات پیش از این نشان داده بود که روش‌های درمانی پارکینسون با دارو تاثیرات منفی بر روی فرد می‌گذارد. بنابراین محققان به دنبال راه‌های دیگر درمانی برای این بیماران هستند.

 

در مطالعات صورت گرفته شده افراد مورد بررسی در فاز اول بیماری پارکینسون بودند و هیچ دارویی مصرف نمی‌کردند. بررسی‌ها نشان داد در صورتی که ورزش با شدت زیاد و در طول شش ماه انجام شود تاثیر خود را نشان می‌دهد . در صورتی که ورزش با شدت متوسط انجام شود نیز موثر خواهد بود اما میزان تاثیر آن نسبت به ورزش با شدت زیاد کمتر است.

 

در این تحقیقات تنها دویدن بر روی تردمیل به عنوان ورزش مورد بررسی قرار گرفت و هنوز تاثیر انواع ورزش بر بیماران پارکینسون مورد بررسی قرار نگرفته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------