تسریع تحقیق در عملکرد مغز با تولید مینی مغزهای سه بعدی



  اخبار پزشکی ,خبرهای  پزشکی ,عملکرد مغز

محققان در انستیتو تحقیقاتی هوستون مینی مغزهایی را با استفاده از سلول های بنیادی انسانی تولید کرده اند که شرایط را برای ردیابی سریع فرایند ترمیم در سیستم عصبی مرکزی مساعد می کنند.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی، در حال حاضر، بیشتر از ظروف کشت سلولی دو بعدی برای کشت سلولی و مطالعات با اهداف مختلف استفاده می شود که به خوبی قادر به تقلید برهمکنش های سلولی با یکدیگر نیستند.

 

در سال های گذشته برای حل این مشکل مدل های مغزی سه بعدی تولید شده است اما تولید آن ها چندین هفته و ماه طول می کشد و گاها سلول های بالغ و یا برهمکنش های سلولی کاملی در آن ها شکل نمی گیرد.

 

در مطالعه جدید، دکتر رابرت کرنیک و همکارانش در انستیتو تحقیقاتی هوستون سیستم جدیدی را برای کاهش زمان لازم برای تولید این مدل های مغزی ارائه کرده اند که به آنها توانایی غربالگری داروها و مطالعه پشت پرده موتاسیون های بیماری زا را می دهد.

 

کرنیک و همکارانش روی آستروسیت های مغزی فوکوس کردند که نقش حمایتی و تغذیه ای برای نورون های مغزی دارند و به افزایش تعداد و قدرت ارتباطات عصبی در مغز و طناب نخاعی کمک می کنند.

 

کرنیک و همکارانش، آستروسیت ها را به صورت مینی مغزهای سه بعدی مهندسی کردند. آرایش فضایی ایجاد شده بوسیله این امر منجر به بلوغ آستروسیت های و نورون های مجاور آنها شد.

 

این اولین بار است که از روش تولید ارگانوئید برای تولید آستروئیدها استفاده می شود که حاوی جمعیت های خاص آستروسیتی هستند. به گفته کرنیک می توان از این سیستم برای تولید آستروسیت های بالغ استفاده کرد و سپس برهمکنش آنها با نورون های مختلف را مورد بررسی قرار داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------