دستگاهی که میزان باکتری را در زخم‌ها نشان می‌دهد



  اخبار  پزشکی ,خبرهای  پزشکی , باکتری‌ها

یک دستگاه موسوم به "MolecuLight i:X" طراحی شده که با گرفتن یک عکس از زخم، میزان باکتری درون آن را نمایش می‌دهد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، یکی از مشکلات باکتری‌های مضر این است که آنها را نمی‌توان با چشم غیرمسلح دید. این مسئله می‌تواند به ویژه برای پزشکانی که زخم‌های عفونی مزمن را بررسی می‌کنند، مشکل ساز باشد.

 

به همین دلیل MolecuLight i: X ساخته شد. این دستگاه به پزشکان اجازه می‌دهد که باکتری‌ها را ببینند و سپس درمان را مطابق با آن تنظیم کنند.

 

کاربران برای استفاده از این دستگاه می‌توانند یک عکس نزدیک از زخم در نور طبیعی بگیرند. تصویر گرفته شده باکتری‌ها را نشان خواهد داد و به عنوان مرجعی برای پیشرفت بهبود زخم عمل می‌کند.

 

سپس چراغ‌های دستگاه خاموش می‌شوند و دستگاه برای گرفتن یک عکس دیگر از زخم آماده می‌شود، این بار زخم را تنها با نور بنفش که بی‌ضرر است روشن می‌کند. این کار باعث می‌شود پوست سالم بر روی صفحه نمایش به رنگ سبز و جمعیت باکتری‌ها به رنگ قرمز نمایش داده شوند.

 

این دستگاه همچنین خطوط دقیق زخم را نشان می‌دهد و می‌تواند محدوده آن را محاسبه کند. درست مثل عکس مرجع، این اطلاعات می‌تواند برای پیشرفت روند بهبود در طول زمان استفاده شود.

 

برای کار با این دستگاه نیاز به هیچ اپراتو آموزش دیده‌ای وجود ندارد و همچنین هیچ تماس فیزیکی با زخم وجود ندارد.

 

پزشکان با دانستن موقعیت و میزان باکتری‌ها می‌توانند درمان را متمرکز کنند، به علاوه آنها می‌دانند که کدام بخش از زخم برای تجزیه و تحلیل مناسب است.

 

در یک آزمایش بالینی که در تورنتو انجام شد، استفاده از این دستگاه روند بهبود زخم را نسبت به روند رایج فعلی 9 برابر سریع‌تر کرد.

 

" MolecuLight i: X" در حال حاضر برای استفاده در کانادا و اتحادیه اروپا تایید شده است، اما هنوز در ایالات متحده آمریکا تایید نشده است.

  اخبار  پزشکی ,خبرهای  پزشکی , باکتری‌ها

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------