تجربه تروما در کودکی به قلب آسیب می‌زند



  اخبارپزشکی ,خبرهای پزشکی, تروما

تجربه‌ تروما و ضربه روحی در کودکی یا نوجوانی باعث می‌شود فرد در سنین بالاتر بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی باشد. 

به گزارش ایسنا، در بیانیه‌ی جدید انجمن قلب آمریکا (AHA) تاکید شد: افرادی که در کودکی مورد سوء استفاده یا زورگویی قرار گرفته، شاهد خشونت بوده یا تجربه‌های دیگری از آسیب‌ و شوک روحی را در زمان کودکی یا نوجوانی داشته‌اند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند.

 

این انجمن اساس کار خود را روی بازبینی مجموعه‌ای از مطالعات قبلی قرار داده که در آنها ارتباط قوی بین تجربه آسیب‌های روحی در کودکی و نوجوانی و خطر ابتلا به بیماری‌هایی چون چاقی، فشارخون بالا یا دیابت نوع ۲ در بزرگسالی آشکار شده است.

 

این بیماری‌ها نیز به نوبه خود خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی مانند بیماری عروق کرونری، حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهند.

 

متخصصان در این بیانیه تاکید کردند: فاجعه اصلی، این است که کودکان واقعا در معرض تجربه آسیب‌های روحی هستند.

 

آنها می‌گویند: ما درباره کودکان و نوجوانانی صحبت می‌کنیم که تجربه‌ سوء استفاده‌های جسمی و جنسی را داشته و شاهد خشونت بوده‌اند. متاسفانه نتایج منفی این تجربیات با پایان یافتن خود این تجربه پایان نمی‌یابند. بلکه تا سال‌ها بعد از آن باقی خواهد ماند.

 

سوگلیا، استادیار واگیرشناسی در دانشگاه ایموری آتلانتا در این باره گفت: ایده‌آل ما این است که می‌خواهیم در گام اول کلا از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری کنیم و همچنین مانع از مشکلات سلامتی ناشی از این تجربه‌های ناخوشایند در آینده شویم.

 

به گزارش یونایتدپرس، طبق آمار انجمن قلب آمریکا نزدیک به ۶۰ درصد آمریکایی‌ها گزارش کرده‌اند که دست‌کم تجربه‌ی یک مورد آسیب‌ روحی در کودکی را داشته‌اند.

 

علاوه بر سوءاستفاده، بی‌توجهی و شاهد خشونت بودن، این تجربه‌ها همچنین می‌توانند شامل طلاق، جدایی و مرگ والدین، سوء مصرف مواد توسط والدین، زندگی در محله‌هایی با نرخ بالای جرم و جنایت، بی‌خانمانی، تبعیض، فقر یا از دست دادن یکی از خویشاوندان و عزیزان باشند. اگرچه هنوز مشخص نیست که چگونه تروما روی سلامت قلب تاثیر می‌گذارد ولی تحقیقات نشان می‌دهد که سلامت رفتاری و روانی و واکنش‌های زیستی به سطح بالای استرس، همگی در این زمینه نقش دارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------