اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

افزایش روند پیری در انتظار بازماندگان سرطان



  اخبارپزشکی ,خبرهای  پزشکی , سرطان

درمان های که به افراد در مقابله با سرطان کمک می کند می تواند موجب تسریع روند پیری و در نتیجه مرگ زودهنگام تر آنها شود. 

به گزارش مهر، یافته های تحقیقات محققان کلینیک مایو آمریکا نشان می دهد بازماندگان سرطان در مقایسه با افراد بدون ابتلا به سرطان سریع تر پیر می شوند و احتمالا با مشکلات بلندمدت سلامت ناشی از افزایش سن روبرو می شوند درحالیکه هنوز نسبتاً جوان هستند.

 

این بیماری ها می تواند شامل اختلالات هورمونی و غده ای، مشکلات قلبی، شکنندگی استخوان ها، زخم ریه و سرطان های جدید باشد. همچنین بازماندگان سرطان با افزایش سن، ضعیف تر می شوند.

 

به گفته این محققان، نرخ امید به زندگی در بازماندگان سرطان از دوره کودکی در مقایسه با جمعیت عمومی ۳۰ درصد کمتر است و این افراد سه تا شش برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان دوم هستند.

 

دکتر شاهرخ هاشمی، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «با افزایش شمار بازماندگان سرطان، جامعه پزشکی باید توجه بیشتری به حفظ سلامت این افراد داشته باشد.»

 

وی در ادامه می افزاید: «ما در حال بررسی شدت بروز این عوارض و مشکلات در بین بازماندگان سرطان هستیم.»

 

درحال حاضر حدود ۳۰ میلیون بازمانده سرطان در سراسر جهان وجود دارد اما محققان پیش بینی می کنند تا سال ۲۰۲۵ حدود ۱۹ میلیون مورد جدید ابتلا به سرطان تشخیص داده خواهد شد.

 

به گفته هاشمی، شیمی درمانی شدید و پرتودرمانی موجب نابودی سلول های سرطانی می شود اما در عین حال بافت های سالم عادی هم اسیب می بینند. این نوع درمان ها به روند طبیعی بدن آسیب می رساند.

 

سایر داروهای مورداستفاده در درمان سرطان هم در تسریع افزایش سن نقش دارند. این داروها می توانند شامل استروئیدها، هورمون درمانی و درمان های هدفمند سرطان باشند.

 

هاشمی توصیه می کند بازماندگان سرطان می توانند با داشتن سبک زندگی سالم تر نظیر ترک سیگار، ترک مصرف الکل، تغذیه درست و ورزش منظم به خودشان کمک کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------