کاهش میل به مصرف قند با خواب بیشتر



  اخبار پزشکی ,خبرهای  پزشکی,خواب

محققان کالج کینگ انگلیس دریافتند افرادی که خواب طولانی‌تری دارند تمایل کمتری به مصرف خوراکی‌های شیرین و غنی از کربوهیدرات دارند.

به گزارش ایرنا از روزنامه تلگراف، پیش از این خواب طولانی به دلیل تغییر میزان هورمون‌های کنترل کننده اشتها به عنوان یکی از عوامل خطرزا برای چاقی معرفی می‌شد. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد افراد با خواب طولانی‌تر به‌طور طبیعی به مصرف مواد غذایی سالم‌تر تمایل پیدا می‌کنند و به‌طور متوسط روزانه 10 گرم کمتر قند مصرف می‌کنند.

 

محققان برای اطمینان از نتایج این تحقیقات آزمایشی را با کمک 21 داوطلب انجام دادند. این افراد معمولا کمتر از 7 ساعت خواب شبانه داشتند و پس از دریافت مشاوره از متخصصان یاد گرفتند ساعات بیشتری بخوابند.

از داوطلبان خواسته شد در طول شب از تختخواب خارج نشوند، پیش از خواب کافئین و غذا مصرف نکنند و بعدازظهرها مدتی را برای تمدد اعصاب صرف کنند.

 

مدت خواب شبانه این داوطلبان در طول دوره آزمایش به طور متوسط 90 دقیقه افزایش یافت. در جریان آزمایش وضعیت مصرف غذای داوطلبان به‌طور کامل ثبت شد و با بررسی این اطلاعات معلوم شد داوطلبان در مقایسه با روزهای قبل از آزمایش به طور طبیعی مقدار کمتری کربوهیدرات در رژیم غذایی خود مصرف می‌کنند. این در حالی بود که در رژیم غذایی روزانه گروه کنترل که تغییری در مدت خواب آن‌ها ایجاد نشده بود، میزان مصرف مواد قندی نیز بدون تغییر باقی مانده بود.

 

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه American Journal of Clinical Nutrition منتشر شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------