ارتباط افسردگی با کاهش عمر مبتلایان به سرطان سر و گردن



  اخبار پزشکی ,خبرهای  پزشکی, افسردگی

محققان دانشگاه لوییزویل دریافتند افسردگی در بیماران مبتلا به سرطان سر و گردن با کاهش طول عمر این بیماران ارتباط دارد؛ بنابراین این بیماران به محض تشخیص، باید تحت نظر و درمان قرار گیرند تا بیماری افسردگی آنان برطرف شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان سر و گردن، علایم افسردگی را تجربه می‌کنند که می‌تواند آنها را در مدیریت عوارض جانبی فرآیند درمان، ترک سیگار یا بهره‌مندی از رژیم غذایی مناسب یا خواب کافی دچار مشکل کند.

 

محققان به منظور بررسی تاثیرات افسردگی بر سلامت بیماران، وضعیت سلامت 134 بیمار مبتلا به سرطان سر و گردن را که دارای علایم افسردگی بودند، در طول دوره درمان بیماری مورد بررسی قرار دادند. هنگام بررسی اطلاعات کلینیکی بیماران در طول دو سال بعد دریافتند بیمارانی که دارای علایم افسردگی شدیدتری بودند، واکنش ضعیف تری نسبت به درمان و احتمال بالای اختلال در فرآیند شیمی درمانی و طول عمر کوتاه‌تری داشتند.

 

به اعتقاد محققان افسردگی در بیماران مبتلا به سرطان امری طبیعی است، اما از آنجا که افسردگی منجر به واکنش ضیف تر نسبت به درمان سرطان می‌شود، به این بیماران توصیه می‌کنند بیماری افسردگی خود را درمان کنند.

 

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Cancer منتشر شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------