آزمایش‌های فوق محرمانه چین روی ابرانسان‌ها



  اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی ,ابرانسان‌ها

بررسی‌های جدید فاش کرد، ماموریت چین در ساخت ارتشی از ابرانسان‌ها با سرعت نگران‌ کننده‌ای در حال پیشرفت است و این کشور با شتاب روی تحقیقات ژنتیکی جنجالی و برنامه‌های توسعه سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اکسپرس،‌ بررسی‌های جدید فاش کرده است که در بیش از سه سال گذشته دست‌کم ۸۶ تن تحت عمل جراحی قرار گرفتند تا ژن‌های آنها به صورت چشمگیری تغییر کند. هیچکدام از این آزمایشات کلینیکی رسما اعلام نشدند و همین بر محرمانگی برنامه تغییرات ژنتیکی می‌افزاید اما گفته می‌شود که این آزمایش‌ها توانایی بیماران را ارتقا می‌دهد.

 

پزشکان چینی قادرند تا سلول‌های دی‌ان‌ای بیماران را به صورت انتخابی اصلاح کنند و آنها را با ژنتیک‌های قوی‌تر جایگزین کنند. این دستاوردها موجب نگرانی‌هایی در آمریکا شده است و این کشور نگران است که آزمایشات علمی در جنگ‌های احتمالی آتی میان این دو قدرت، دست بالا را به چینی‌ها بدهد.

 

ماریا زوبر، رئیس بنیاد علوم ملی آمریکا هشدار داد لازم است آمریکا هم در سایه موفقیت چین برنامه‌های تحقیقاتی و توسعه‌ای خود را افزایش دهد. او گفت: این رویه نگرانی‌هایی را درباره تاثیرات آن روی اقتصاد و نیروی کارمان ایجاد کرده و معانی‌ برای امنیت ملی ما دارد.

 

او تاکید کرد: با اصلاح‌ ژن‌ها به سمت هوش مصنوعی، پیشرفت‌های علمی با خطرات ذاتی مواجه می‌شوند. و این مساله حیاتی است که ما برای مقابله با این خطرات در خط مقدم علم بایستیم.

 

در حالی که چین به صورت فعال آزمایش‌ها روی انسان‌ها را از ۲۰۱۵ آغاز کرده است، انتظار می‌رود آمریکا امسال آزمایش‌های مشابه را آغاز کند. آزمایش‌ها در قطب محرکه آسیا تاکنون عمدتا روی چگونگی مقابله با سرطان متمرکز بوده است و سلول‌های مبتلای ۳۶ درصد از بیماران با سرطان‌های کلیه، ریه، کبد و گلو با موفقیت جایگزین شده است. چین از سال ۲۰۰۰ سرمایه‌گذاری در بخش تحقیقات ژنتیکی را به شدت افزایش داد.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------