شروع ورزش قبل از ۶۵ سالگی به سلامت قلب کمک می‌کند



  اخبار پزشکی ,خبرهای  پزشکی,ورزش

افرادی که قصد دارند تاثیر افزایش سن بر قلب را کاهش دهند باید قبل از سن ۶۵ سالگی ورزش کردن را آغاز کنند. 

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از Myajc ، افرادی که جوان‌تر از ۶۵ سال هستند و هرگز ورزش نکرده‌اند برای جلوگیری از آسیب رسیدن به قلب باید هر چه‌ زودتر ورزش را آغاز کنند.

 

مطالعات انجام شده در دالاس آمریکا نشان داده است که شروع ورزش قبل از سن ۶۵ سالگی می‌تواند از احتمال بیماری‌های قلبی بکاهد.

 

افراد باید قبل از سن ۶۵ سالگی چهار تا پنج بار در هفته‌ ورزش کنند و در این دفعات شدت و مدت ورزش را تغییر دهند.

 

مدیر این تحقیقات می‌گوید همان طور که مردم هر روز دندان‌هایشان را مسواک می زنند، لباس‌های‌شان را عوض می‌کنند و غذا می خورند باید برای بهداشت فردی نیز ورزش را به برنامه‌های خود ‌اضافه کنند.

 

در این مطالعات افرادی که به صورت مرتب ورزش می‌کردند، نسبت به دیگران ۱۸ درصد در جذب ماکزیمم اکسیژن پیشرفت داشتند و ماهیچه‌های قلب آنها ۲۵ درصد افزایش کارایی داشته است. زمانی که عضلات قلب سفت شوند، فرد به فشار خون مبتلا می‌شود. در مواردی ممکن است خون داخل قلب، به ریه‌ها وارد شود.

 

بررسی‌ها نشان داده است افراد بالای ۷۰ سال که فعالیتی نداشته‌اند نمی‌توانند دیگر تاثیرات منفی افزایش سن در قلب را بر طرف کنند.

 

افراد زیر باید یک روز در هفته‌ ورزش با شدت زیاد انجام دهند که در این تمرینات انرژی زیادی مصرف کنند و باید در طول هفته‌ دو تا سه بار نیز به مدت حداقل نیم ساعت ورزش هوازی انجام دهند، طوری که عرق کنند و در زمان ورزش تنفس سخت‌تری داشته باشند، اما بتوانند حرف بزنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------