اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

مفیدترین باکتری ها از والد به فرزندان منتقل می شود



اخبار پزشکی,خبرهای  پزشکی, مفیدترین باکتری

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد باکتری هایی که به طور مستقیم از مادر به فرزندان منتقل می شوند، در قیاس با باکتری هایی که از محیط کسب می شوند، برای سلامتی مفیدترند. 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، نتایج این تحقیق که هفته جاری در مجله Nature Communications منتشر شد، به محققان کمک می کند تا شناخت بهتری از همزیستی باکتریایی بدست آورند.

 

باکتری‌ها گروهی از موجودات تک سلولی میکروسکوپی هستند که پوشش بیرونی نسبتاً ضخیمی، آن‌ها را احاطه کرده‌است. این موجودات ساختار ساده‌ای دارند.

 

درصدد اندکی از باکتری ها مضرند و بیشتر گونه های باکتریایی بی ضرر هستند. همچنین برخی باکتری ها نه تنها برای میزبانان خود مفید بلکه ضروری نیز هستند.

 

محققان دانشگاه آکسفورد در انگلیس در این مطالعه تاریخچه تکاملی 106 توالی باکتریایی را در میان حیوانات، گیاهان و گونه های قارچی تجزیه و تحلیل کردند. آنها متوجه شدند باکتری هایی که مستقیم از والد به فرزندان منتقل می شوند، برای سلامت ارگانیسم مفیدتر از باکتری هایی هستند که از محیط کسب می شوند.

 

گونه های جانوری و گیاهی به نحوی تحول پیدا کرده اند که به بسیاری از انواع باکتری ها که به صورت انتقال از والد به دست می آورند، وابسته شده اند. Aphids حشرات کوچک مکنده ای هستند که با محروم شدن از باکتری های انتقال یافته از والد، جان خود را از دست می دهند.

 

با این حال، باکتری هایی هم که از محیط بدست می آیند، می توانند مفید باشند. برای مثال گیاهان نخود و لوبیا باکتری Rhizobia را از خاک می گیرند و این باکتری به این گیاهان در جذب گاز نیتروژن از اتمسفر و استفاده از آن به عنوان سوخت کمک می کند. اما جدا کردن این باکتری از این گیاهان موجب مرگ آنها نمی شود.

 

استورات وست استاد زیست شناسی در آکسفورد در یک بیانیه خبری گفت: در صورتی که یک باکتری از والد کسب شود، منفعتی زیادی برای سلامت میزبان دارد. یک میزبان سالم فرزندان بیشتری به دنیا می آورد و در این رویه باکتری نیز منتقل می شود.سپس این فرزندان نیز از همین چرخه در رابطه با نسل بعدی پیروی خواهند کرد و به همین ترتیب ادامه خواهد یافت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------