اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

شیوع سندروم تخمدان در زنان و دختران/ اختلال در باروری



  اخبار  پزشکی  ,خبرهای  پزشکی,سندروم تخمدان
عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، در ارتباط با نقش تغذیه در پیشگیری از بروز سندروم تخمدان پلی کیستیک، به عنوان عارضه ای شایع در دختران و زنان، توضیحاتی ارائه داد. 

دکتر لادن گیاهی، در گفتگو با  مهر، به سندروم تخمدان پلی کیستیک، به عنوان عارضه ای شایع در دختران سنین باروری و زنان، اشاره کرد و گفت: ابتلا به این بیماری، با تغذیه در دوران جنینی، ارتباط مستقیم دارد.

 

این متخصص تغذیه با اشاره به عوامل ژنتیکی در کنار عوامل اپی ژنتیک به عنوان عوامل بروز این بیماری، افزود: سهم عوامل ژنتیکی در بروز سندروم تخمدان پلی کیستیک، کمتر از ۱۰ درصد است، در حالی که عوامل محیطی در کنار بیماری های ناباروری، سهم زیادی در بروز این بیماری دارند.

 

گیاهی، به عوامل اپی ژنتیک که بیان کننده عوامل ژنتیکی هستند، اشاره کرد و گفت: عوامل محیطی از جمله تغذیه، روی قدرت باروری نسل بعد تاثیرگذار است و باعث بروز اختلالات جنینی می شود.

 

وی با اشاره به انتقال پذیری این بیماری از یک نسل به نسل دیگر، ادامه داد: این بیماری یکی از شایع ترین اختلالات هورمونی در زنان و دختران است، بطوریکه بین ۷ تا ۱۰ درصد جمعیت زنان و دختران گرفتار این عارضه هستند.

 

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، با عنوان این مطلب که سندروم تخمدان پلی کیستیک درمان قطعی ندارد، اضافه کرد: این عارضه، ارتباط تنگاتنگی با اضافه وزن و چاقی دارد.

 

وی تاکید کرد: اکثر افرادی که این بیماری را دارند، چاق هستند.

 

گیاهی گفت: شروع این بیماری از دوران جنینی آغاز می شود و تشخیص آن پیش از بلوغ می بایست صورت بگیرد.

 

وی ادامه داد: بعضی آمارها شیوع این بیماری را تا ۱۴ درصد جامعه دختران و زنان را شامل می شود. 

 

گیاهی افزود: اگر مادری، سندروم تخمدان پلی کیستیک داشته باید بداند که دخترش در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارد.

 

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر این سینا، ادامه داد: اگر شروع بارداری با چاقی همراه بوده باشد، احتمال ابتلا به سندروم بیشتر می شود.

 

گیاهی افزود: این قبیل مادران حتما باید به شیردهی تا یک سال ادامه دهد و بچه زیر پنج سالگی نباید چاق شود.

 

وی گفت: سندروم تخمدان پلی کیستیک، یکی از عوامل شایع ناباروری است که با اختلال در تخمک گذاری همراه است و تشخیص آن توسط متخصص زنان انجام می شود.

 

گیاهی با عنوان این مطلب که داروها خیلی موثر نیستند، افزود: خط اول پیشگیری و درمان این عارضه، رژیم غذایی و ورزش است.

 

وی گفت: توصیه ما به زنانی که این سندروم را دارند و قصد بچه دار شدن را دارند، این است که به اصلاح شیوه زندگی قبل از بارداری توجه کرده و به وزن ایده آل برسند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------