اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

یوگا به درمان تکرر ادرار کمک می کند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,یوگا
طبق نتایج یک تحقیق جدید، یوگا می تواند به زنان مسن در مقابله با مشکل تکرر ادرار کمک کند. 

به گزارش مهر، یافته ها مربوط به بررسی تعدادی شرکت کننده در کلاس های یوگا بوده که مخصوصاً برای کمک به زنان مسن مبتلا به تکرر ادرار انجام می شده است. میانگین این زنان ۶۶ سال بوده و هیچ یک قبلا در کلاس های یوگا شرکت نداشته بودند.

 

دکتر «آلسیون هانگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا، در این باره می گوید: «این زنان در قالب یک برنامه سه ماهه هفته ای دو بار همراه با ۶ تا ۱۰ زن در کلاس های یوگا شرکت می کردند.»

 

به گفته وی، «در پایان مطالعه، زنان حاضر در کلاس یوگا گزارش دادند که ۷۵ درصد از میزان تکرر ادرارشان کاهش یافته است.»

 

کلاس یوگا شامل ۱۵ حالت یوگا و تکنیک های خاصی بود که بر کنترل نفس کشیدن و وضعیت بدن تاکید داشت. هدف این حرکات، آگاهی زنان از ساختار کف لگن بود.

 

گروه دیگر از زنان در کلاس های ورزش با تاکید بر انجام حرکات کششی و استقامتی شرکت کردند که هیچ تمرکزی بر منطقه لگن در این ورزش ها وجود نداشت.

 

در پایان مشخص شد زنان حاضر در کلاس های ورزشی کششی تا ۵۰ درصد کاهش در میزان تکرر ادرارشان را گزارش کرده بودند اما زنان کلاس یوگا تا حدود ۷۵ درصد مشکل تکرر ادرارشان برطرف شده بود.

 

به گفته هانگ، یوگا می تواند به زنان در تقویت ناحیه کف لگن شان کمک کند و تقویت این ناحیه از بدن موجب کاهش تکرر ادرار می شود.

 

همچنین به گفته هانگ، تکنیک های یوگا همراه با نفس کشیدن عمیق و آرامش فکری می تواند به بهبود اضطراب زنان و ایجاد تعادل در سیستم عصبی کمک می کند، این فاکتورها در فعالیت بیش از اندازه مثانه و نیاز فوری به تخلیه ادرار نقش دارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------