واکسن سرطان مغز طول عمر بیماران را افزایش می دهد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سرطان مغز
نتایج یک مطالعه بین المللی بر روی واکسن سرطان مغز نشان می دهد که این واکسن می تواند عمر بیماران مبتلا به این بیماری را چند سال افزایش دهد. 

به گزارش  ایرنا از روزنامه ایندیپندنت، این درمان جدید که برای 'گلیوبلاستوم مولتی‌فرم' شایع ترین نوع سرطان مغز طراحی شده است هنوز در مرحله پایانی آزمایشات بالینی بر انسان بسر می برد اما نتایج این مطالعه 11 ساله به اندازه زیادی نوید بخش است بطوریکه برخی بیماران بعد از این درمان بیش از هفت سال زنده مانده اند.

 

در این درمان سلول های دندریت، بازیکنان کلیدی در سیستم ایمنی بدن، از خون بیمار استخراج، با نشانگرها از تومور بیمار مخلوط می شوند و دوباره به بدن تزریق می شود تا به سرطان حمله کنند.

 

گلیوبلاستوما یکی از پرخطرترین و شایع ترین نوع تومور مغزی در بزرگسالان است و درمان آن در حال حاضر با استفاده از عمل جراحی ، رادیوتراپی و شیمی درمانی است.بیمارانی که این مراقبت را دریافت می کنند بطور متوسط میان 15 و 17 ماه زنده می مانند.

 

اما تقریبا یک سوم یعنی 100 نفر از 331 بیمار ثبت نام شده در این آزمایش جدید از انگلیس، آمریکا، آلمان و کانادا در طبقه بیمارانی قرار گرفتند که طول عمر افزایش یافته ای پیدا کردند و بطور متوسط 3.4 سال بعد از عمل جراحی زنده ماندند.

 

بر اساس نتایج این مطالعه بیمارانی که از این واکسن استفاده کردند بطور متوسط بیش از 23 ماه بعد از عمل جراحی زنده ماندند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------